skip to Main Content

افزایش نرخ سوخت حمل و نقل دریایی را زمین گیر کرده است/ دولت تدبیر ویژه برای حل مشکل ساحل نشینان بیاندیشد

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه حمل و نقل دریایی و ترانزیت کالا درآمدزایی کشور در پی دارد، گفت: افزایش نرخ سوخت شناورها باعث زمینگیر شدن فعالان حمل و نقل دریایی و استان های ساحلی و دریا نشین شده است.

جباری ۵۴۱

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، احمد جباری، رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با خبرنگار پارلمانی هرمز با بیان اینکه افزایش یکباره نرخ حامل های انرژی موجب اختلال در ترانزیت و حمل و نقل شده است،گفت:افزایش قیمت سوخت کشتی ها و وسایل نقلیه ترانزیتی برای عاملین این عرصه مقرون به صرفه نیست و نارضایت فعالین را در پی داشته است.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی و ترانزیت کالا به سمت کشورهای شمالی و تازه توسعه یافته برای درآمدزایی کشور در پی دارد، اظهار کرد: افزایش نرخ سوخت شناورها باعث زمینگیر شدن فعالان حمل و نقل دریایی و استان های ساحلی و دریا نشین شده که معضل بزرگی برای اقتصاد کشور محسوب می شود.

جباری افزود:افزایش نرخ حامل های انرژی  با سیاست اقتصادی کشور و عدم توجه کامل به درآمد نفتی همخوانی ندارد لذا دولت باید در خصوص  قیمت حامل های انرژی برای شناورها تجدید نظر کند.

وی با اشاره گلایه مندی مدیر عامل شرکت کشتی رانی  والفجر و صیادان ساحل نشین تاکید کرد:ترانزیت و صادرات از بخش تاثیر گذار بر اقتصاد کشور است و صلاح نشدن قیمت حامل های انرژی سرمایه گذاران را به دنبال راهکار برای برون رفت از این معضل می کشاند.

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: ادامه افزایش حامل های انرژی نبض اقتصاد کشور را مختل می کند ضربه ای بر صنعت ترانزیت است.

وی با اشاره به تذکر نمایندگان مجلس به رئیس جمهور خاطر نشان کرد:کمیسیون حمل و نقل مجلس خواستار تدبیر ویژه دولت در این خصوص شده و پیگیر وضعیت نابسامان استان ها و شهرستان های ساحل نشین کشور است.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top