skip to Main Content

ایران ۷۰ دانشگاه و دانشکده پزشکی در ۱۵۰ رشته تخصصی و فوق تخصصی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بادگیر نیوز؛ ابوالفضل باقری فر معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان امروز در همایش تجلیل از برگزیدگان شاهد و ایثارگر اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دستاوردهای نظامی است که در این زمینه پیشرفت‌های فراوانی داشته است اما یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دیگر انقلاب پیشرفت در حوزه پزشکی است.

وی توضیح داد: زمانی در کشور با کمبود پزشک مواجهه بودیم و امکان درمان بسیاری از بیماری‌ها در کشور وجود نداشت در آن زمان در وزارت بهداشت شورای عالی داشتیم که بیماران برای درمان با تایید این شورا به خارج از کشور فرستاده می‌شدند ولی سالهاست این شورا منحل شده است چرا که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی دستاوردهای فراوانی در حوزه علوم پزشکی در کشور بدست آمده است.

دکتر باقری فر با بیان اینکه در حال حاضر در کشور ۷۰ دانشگاه و دانشکده پزشکی فعال ۴۰۰ رشته مقطع و ۱۵۰ رشته تخصصی و فوق تخصصی داریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر افتخار ارزیابی منطقه‌ای برای کشور ما وجود دارد؛ بدین معنی که دانشکده‌های کشورهای اطراف از جمله ترکیه توسط تیم ارزیاب ایرانی مورد ارزیابی جهت تاییدیه قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از دانشجویان شاهد و ایثارگر معدل بالای ۱۷ داشته و جزو نخبگان هستند، گفت: باعث افتخار است که این عزیزان بالاترین افراد در حوزه پزشکی باشند.باقری‌فر مهم‌ترین هدف آموزش را ایجاد انگیزه برشمرد و گفت: آموزش باید همراه با انگیزش باشد.

قطعاً استادی که آموزش خود را به نحو احسن اجرا کند ولی در کنار یادگیری به ایجاد انگیزه نپردازد کار خود را به درستی انجام نداده است، امروزه نیازمند ایجاد انگیزه در افراد علی الخصوص دانشجویان و نخبگان هستیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top