skip to Main Content

رییس شورای شهر بندرعباس:منافع ملی و محلی در گرو حضور حداکثری مردم در انتخابات است/ هرمزگان نمایندگان متحد می‌خواهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بادگیر نیوز؛ مصیب نظری روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز هرمزگان، افزود: کسی که نماینده هرمزگان می‌شود با گرایش سیاسی چپ یا راست لازم است که اتحاد محور باشد و اگر دیدگاهش اختلاف انگیز است باید توسط مردم از گردونه انتخاب کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد: مردم آگاه و زیرک هستند و به راحتی از شاخص به مصداق می‌رسند و تجربه هم نشان داده هر زمان نمایندگان ما یک صدا بودند، موفقیت به دست آورده اند که ماجرای پارسیان (الحاق و انتزاع)یا تغییر مدیریت کارخانه آلومینیوم المهدی و آوردن پرونده مالیاتی صنایع بزرگ به استان نمونه های روشن آن است و باید توجه داشت تمامی این موارد نتیجه اتحاد و اجماع است و کار یک نفر نبود.

نظری تاکید کرد: اگر یک صدای واحد از مجمع نمایندگان هرمزگان بیرون بیاید، دولت و سایر ارکان نظام هم بیشتر به این استان توجه می کنند.

رییس شورای شهر بندرعباس اضافه کرد: نمایندگی مجلس در هرمزگان شرایط به شدت متفاوتی دارد؛ چون طی سال های گذشته توسعه منابع انسانی در پایتخت نداشتیم از سوی دیگر به دلیل مسائلی مانند خط فقر و فلاکت و فاصله زیاد با استانداردها و شرایط مطلوب، باید نمایندگان پخته و جسوری داشته باشیم تا پاسخگوی خواسته های همه‌جانبه مردم باشند.

وی ادامه داد: همه داشته هرمزگان در تهران همین پنج نماینده هستند که باید قدرت چانه زنی و ارتباط خوبی با بخش‌های مختلف نظام داشته باشند.

نظری یادآور شد: یکی دیگر از شاخص‌های نماینده، ولایت مدار و انقلابی بودن است که البته اینها شاخص‌های شخصی ندارند و رهبری معیارها را مشخص کرده است و به این بهانه نباید دایره انقلاب را محدود کرد.

وقتی شخصی سالم و صالح بوده و مورد تایید شورای نگهبان است و با باندهای فساد ثروت و قدرت در نیامیخته به درد استان می‌خورد و گرایش سیاسی اش چندان مهم نیست.

به گفته این عضو پارلمان شهری ،وظیفه کسانی که تریبون در اختیار دارند تبیین همین شناخت همین شاخص هاست چون در زمان تبلیغات، فضا غبارآلود می‌شود و به همین دلیل در انتخابات آتی تبیین باید جای تبلیغ را بگیرد.

نظری در ادامه آسیب شناسی این حوزه خاطرنشان کرد: نمایندگان ضعف‌هایی به خاطر دخالت در انتصابات دارند و درگیرشدنشان با این موضوع نقطه ضعف بزرگی به شمار می‌رود و حتی دیده می‌شود که همه با هم بر روی انتصابات در یک حوزه خاص متمرکز می‌شوند و منشأ اختلاف می‌شوند و اگر قرار است درباره واقعیات صحبت کنیم، بهتر است حداقل در تقسیم حوزه ها برای دخالت در انتصابات با یکدیگر به توافق برسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: در این مقطع حساس، پس از بلوغ نظام جمهوری اسلامی، وارد حیطه قدرت آفرینی در عرصه جهانی شده‌ایم که تشکیل محور مقاومت با راهبری ایران یکی از مصادیق آن است اما این یک واقعیت است که جمهوری اسلامی هم قدرت خود را از مردم می‌گیرد.

نظری توضیح داد: در ایران حس ملت و امت واحد بسیار قوی است و به عنوان نظام اسلامی دموکراتیک یا مردم سالاری دینی موفق شده‌ایم توان خود را به رخ لیبرال دموکراسی غربی بکشیم و از سوی دیگر اکثر کشورهای اطراف ما هم به شیوه پادشاهی اداره می‌شوند و دوست ندارند مردم سالاری دینی تبیین شود و امیرنشینی به خطر بیفتد.

مجموعه این عوامل نشان دهنده بخشی از اهمیت مشارکت در انتخابات است و در موقعیت رویارویی مستقیم و غیرمستقیم راهبردی با استکبار نیز هستیم که غزه نمود آن است.

رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد: حساسیت و اهمیت میزان مشارکت در دور قبلی انتخابات به اندازه این دوره از انتخابات نبود چرا که جمهوری اسلامی ایران قرار است بعد از اغتشاشات سال گذشته، خود را نشان دهد و به همین دلیل باید مشارکت حدااکثری را تبیین کنیم.

نظری یادآور شد: مشخص است که خیر و عافیت ایران در مشارکت حداکثری مردم است اما بعضی افراد با وجود تمامی حساسیت ها، نگاه کوتاه بینانه و شخصی دارند و موفقیت خود در انتخابات را در گرو مشارکت کمتر می‌بینند و این در حالیست که هرجا کار دست مردم بوده موفق شده‌ایم و نمونه آن تجربه دوران دفاع مقدس است و هرجا عرصه دست مردم نبوده مشکل ساز شده که مصداق آن حوزه اقتصاد است.

رییس شورای اسلامی بندرعباس اظهار امیدواری کرد: با حضور گسترده مردم پای صندوق های رای، منافع ملی و محلی با قوت و قدرت برآورده و محقق شود.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top