skip to Main Content

۱۰۰ کیلومتر سفر اجباری برای انجام یک سونوگرافی ساده

چندین روز تعطیلی ناگهانی سونوگرافی تنها بیمارستان شهرستان پارسیان، مردم این شهرستان را روانه شهرستان‌های همجوار از جمله لامرد و کنگان کرده است.
خبرگزاری فارس: 100 کیلومتر سفر اجباری برای انجام یک سونوگرافی ساده

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل خبرگزاری فارس از پارسیان، شماری از شهروندان پارسیانی با ابراز گلایه و انتقاد از وضعیت پیش آمده در تنها بیمارستان تخصصی شهرستان به خبرنگار فارس گفتند: عدم ارائه خدمات سونوگرافی به یکی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی بهداشت و سلامت شهرستان تبدیل شده است و نیازمندان به خدمات سونوگرافی باید به شهرستان‌های هم‌جوار با مسافت بیش از ۱۰۰ کیلومتر مسافرت کنند.

آنان با اشاره به نقش و جایگاه سلامت افزودند: در حالی که متولیان بهداشت و سلامت از ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه راه‌اندازی مرکز عکسبرداری سی‌تی‌اسکن شهرستان خبر می‌دهند که مردم از ارائه نشدن خدمات این مرکز و نیز تعطیلی چندین روزه خدمات سونوگرافی رنج می‌برند.

اکنون بیماران و حتی زنان باردار برای انجام کارهای درمانی خود به شهرهای همجوار مراجعه می‌کنند که طی مسیر بیش از ۱۰۰ کیلومتر علاوه بر تحمیل هزینه‌های زیاد، موجب به خطر افتادن جان آنان نیز می‌شود.

در برخی از موارد مشاهده شده که بیمار مراجعه کننده به بیمارستان برای تشخیص بیماری به سونوگرافی نیاز داشته، اما به علت نبود پزشک متخصص سونوگرافی، بیمار به اجبار برای انجام سونوگرافی و ادامه درمان به شهرستان‌های مجاور مراجعه کرده است.

شهرستان پارسیان با جمعیتی قریب به ۵۰ هزار نفر در مسیر تلاقی سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس قرار دارد که این موقعیت و بروز تصادفات خونبار در این مسیر وجود پزشک متخصص سونوگرافی را ضروری ساخته است.

بیمارستان تخصصی رستمانی پارسیان علی رغم برخورداری از امکانات خوب سخت افزاری اما انگار چندی است در بخش مدیریت دچار مشکل شده است و بروز اتفاقات اینچنینی هر از گاهی خبر ساز می‌شود و باعث نگرانی مردم شده است.

خبرنگار خبرگزاری فارس در پارسیان تلاش کرد با مدیریت بیمارستان تماس گرفته و در خصوص اعتراض برخی از شهروندان پارسیان نسبت به تعطیلی چند روزه سونوگرافی جواب مسئولین این بیمارستان را جویا شود اما مدیر بیمارستان تخصصی رستمانی پارسیان حاضر به پاسخگویی در این خصوص نشد.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top