skip to Main Content

نابودی بوستان لاور میستان بستک در سایه تدبیر مسئولین شهری

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از جهانگیریه، روستای لاور میستان واقع در شهرستان بستک است  که بوستان این روستا توسط دهیاری مدیریت و آبیاری می شد اما مدتی است چاه آب این روستا توسط اداره منابع آب زیر زمینی به بهانه عدم پروانه چاه پلمب شده ، این در حالی است که بنا به مصوبه مجلس چاه هایی که قبل از سال ۸۵ حفر شده اند نیاز به پروانه کسب ندارند .

 
نکته حائز اهمیت است که اداره منابع آب زیر زمینی حدود سه سال از این چاه برای تکمیل سد لاورمیستان استفاده نمود و پس از پایان این طرح اقرار به غیر قانونی بودن این چاه می نماید .

 

یکی از اهالی این روستا در گفتگو  با خبرنگار جهانگیریه ضمن تاکید بر سلیقه ای بودن اقدام  اداره منابع آب زیر زمینی گفت : لاورمیستان یکی از روستاهای محروم منطقه است و کودکان ما هیچ تفریحی جز گذراندن اوقات خود را در این فضای سبز ندارند .

 

یکی از کشاورزان این منطقه افزود : آب بسیاری از مناطق شهرستان بستک بخصوص شهر بستک از این منطقه تامین می شود لذا حق این مردم است که مسئولین با تصمیمات بد خود موجب خشک شدن این بوستان نشوند .

 

یکی دیگر از اهالی این روستا تصریح با اشاره به بی تدبیری مسئولین واضح است و اگر این چاه غیر قانونی بود اداره برق اجازه برقی کردن آن را نمی داد تصریح کرد: رفتار مسئولین نباید معضل آفرین باشد بلکه هر تصمیمی باید بر اساس تدبیر و راهبردی صورت گیرد تا از رفتارهای دوگانه نهادها جلوگیری شود .

 

این امر موجب نارضایتی مردم اهالی لاور شده است و این رفتار دوگانه اداره منابع آب سوالات زیادی را برای آنها ایجاد می کند که اگر این چاه غیر قانونی بوده است چرا خود این اداره حدود سه سال از این چاه استفاده نمود ؟آیا نهادهای مسئول واقف به مصوبه مجلس نبودند ؟ بررسی و تعیین تکلیف چاههای بدون پروانه در سال ۸۹ در مجلس به تصویب رسید و در صورت نداشتن صلاحیت ادامه فعالیت این چاه چرا اداره مذکور پس از شش سال به فکر پلمپ این چاه افتاده است ؟چرا قبل از پلمپ این چاه مسئولین چاره ای برای آبیار بوستانی که بیش از دویست میلیون تومان از بیت المال برای آن هزینه شده است نکرده اند ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top