skip to Main Content

برداشت خارج از فصل گوجه فرنگی در مزارع بستک

مدیر جهاد کشاورزی بستک از آغاز برداشت خارج از فصل گوجه فرنگی از مزارع شهرستان خبر داد.

گوجه

به گزارش خبرگزاری فارس شهرام کریم‌زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بستک اظهار داشت: گوجه فرنگی در برخی مناطق شهرستان از جمله منطقه لاور میستان به بازار عرضه می‌شود که به نوعی اولین محصول در استان هرمزگان به حساب می‌آید.

وی اضافه کرد: کاشت گوجه فرنگی در فصول و ماه‌های مختلف در شهرستان انجام می‌شود اما اولین کاشت در نیمه دوم مرداد صورت می‌گیرد و این روند تا نیمه اول آبان ادامه دارد لذا برداشت آن نیز به تدریج از نیمه دوم آبان تا پایان فرودرین ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی بستک با اشاره به اجرای طرح اصلاح الگوی کشت اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد با کاهش سطح زیر کشت گوجه روبرو هستیم که در مجموع ۴۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت این محصول اختصاص داده شده است.

کریم‌زادگاه در ادامه یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم از مجموع سطح زیر کشت ۱۵ هزار تن گوجه فرنگی برداشت شود و علاوه بر تأمین نیاز شهرستان و استان به استان‌های تهران، فارس، یزد، قم و… صادر شود.

وی در پایان تصریح کرد: علاوه بر روستای لاور میستان که محصول گوجه آن به دست آمده روستاهای دهنگ، فاریاب سنگویه و کوهیج نیز به کشت این محصول اختصاص داده شده است.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top