skip to Main Content

موضوع هسته ای را نباید به بحث جناحی تبدیل کرد

امام جمعه کیش با بیان اینکه موضوع هسته ای ملی است و نباید آن را به بحثی جناحی تبدیل کرد افزود : این حق مردم است که نگران باشند باید با وسواس هرچه تمام تر و با رعایت خطوط قرمز راه را ادامه داد.

علیدادی ۵۶۰۰۹۱

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نماز جمعه این هفته کیش با تاکید بر رعایت تقوای الهی به جمع بندی مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت : امیدواریم این جمع بندی به یک توافق خوب برای ملت و جامعه اسلامی منجر شود .

وی با یاد آوری اینکه در این مذاکرات از حقوق هسته ای خود دفاع کرده ایم افزود : این بدان معنا نیست که مبارزه با استکبار پایان یافته است ، تا زمانی که به حق مردم تجاوز بشود و جنایات در کشورهای مختلف ادامه داشته باشد ما مخالفت خود را اعلام می داریم و در حال مبارزه با ظلم و جنایات هستیم .

خطیب جمعه کیش با تاکید بر اینکه در بحث هسته ای نباید از دو موضوع غفلت کرد گفت : نخست تقدیر و تشکر از دانشمندان هسته ای مخلص و فهیم به ویژه آنهایی که جان خود را در دفاع از حقوق ملت فدا کردند و برای تکمیل سوخت هسته ای کشور تلاش کردند .

وی اضافه کرد : تقدیر دوم از آن مسوولانی است که در دولت های مختلف تلاش کردند تا با قدرت و استحکام در صحنه جهانی حاضر شویم و حرف خود را با قاطعیت بزنیم .

حجت الاسلام علیدادی ۱۲ سال مذاکره را مسابقه دو امدادی عنوان کرد و افزود : از نخستین روز مذاکره ،کسانی مسوولیت را بر عهده داشتند و این روند تا کنون ادامه داشته است ، باید از همه تلاشگران این عرصه به ویژه تیم مذاکره کننده اخیرقدردانی کرد ، آنان با تلاش شبانه روزی ، حساسیت هرچه تمام و رعایت خطوط قرمز از حقوق هسته ای دفاع کردند و مردانه و جانانه به یک جمع بندی مناسب رسیدند .

وی اظهار داشت : اگر چه در این مذاکره به یک جمع بندی رسیده ایم اما از آنجا که برخی از کشورهای طرف مقابل عهد شکن و اهل دبه هستند باید احتیاط را رعایت و با درایت هر چه تمام ادامه کار را مدیریت کنیم .

حجت الاسللام عیلدادی اظهار داشت : در این جمع بندی عده ای دلواپس و برخی ذوق زده هستند ، اما باید بدانیم بحث هسته ای موضوعی ملی است و نباید آن را به بحث جناحی تبدیل کرد ، این حق مردم است و باید با وسواس هر چه تمام و رعایت خطوط قرمز آن را پیش برد.

وی اظهار داشت : برای پیشبرد این موضوع مجلس شورای اسلامی ، شورای امنیت ملی و دولت باید به بند بند جمع بندی توجه داشته باشند و موضوع را دقیق ، تحت مدیریت رهبر معظم انقلاب بررسی نمایند تا به یک توافق خوب که حقوق ملت ایران در آن رعایت شده باشد برسیم .

حجت الاسلام علیدادی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه کیش به فرمایشات و تذکرات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان اشاره کرد و گفت : ایشان فرمودند دانشگاه ها باید مهد علم ،تخصص ، ادب و فهم باشد و برخی به بهانه های افسردگی دانشجویان ، کنسرت ها و اردوهای برگزار می کنند و تلاش دارند بنیان فرهنگی و اخلاقی مراکز عملی را نشانه روند ، نباید به بهانه دفاع از دانشجو دست به این حرکت بزنند.

وی تاکید کرد : همه باید کمک کنیم تا مراکز علمی به ویژه دانشگاه ها مهد علم و تخصص و ادب باشند ، مسوولان فرهنگی دانشگاه ها نیز باید به این امر توجه جدی و خاص داشته باشند .

امام جمعه کیش فرا رسیدن عید سعید فطر را به مومنان و مومنات تبریک گفت و افزود : امیدواریم یک ماه روزه داری ، عبادت ،و رسیدگی به فقرا و نیازمندان برای رضای خدا و خداوند نیز پاداش روزه داران را به خوبی عطا کند .

وی در ادامه به سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان قانون اساسی اشاره کرد و گفت :مجموعه ای که در فراز و نشیب های متعدد بعد از انقلاب ایستاد و از قانون دفاع کرد و در این ارگان غیر از خدمت وصداقت چیزی دیده نشد.

نماز جمعه کیش امروز با حضور مدیرعامل منطقه آزاد کیش، مسوولان و مردم مومن در مسجد خاتم الانبیا(ص) برگزار شد .

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top