skip to Main Content

جشنواره سنتی «نوری‌خوانی»، فرهنگ همدلی را احیا می‌کند

فرماندار پارسیان جشنواره «نوری‌خوانی» را یکی از ظرفیت‌های خوب فرهنگی شهرستان دانست و گفت: این جشنواره می‌تواند فرهنگ همدلی در شهرستان را نهادینه کند.
IMG_3798

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، محمد رادمهر فرماندار پارسیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان، شورا و شهرداری شهر دشتی، جشنواره «نوری‌خوانی» برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: احیای سنت‌های فراموش‌شده با توجه به اینکه پشتوانه‌ای مردمی دارد می‌تواند بزرگ‌ترین گنج برای نسل‌های آینده باشد لذا وظیفه ما به عنوان مسئولان، کمک به ثبت و احیا این سنت‌هاست.

فرماندار پارسیان خاطر نشان کرد: نوری‌خوانی به عنوان یکی از محافل ادبی خودجوش بین مردم از قدمت بالایی برخوردار است که احیای مجدد آن می‌تواند بخشی از هویت فرهنگی شهرستان را به نمایش بگذارد.

رادمهر ادامه داد: جشنواره سنتی «نوری‌خوانی» مانند مراسم بومی محلی «گرگه شو» از استقبال خوبی برخوردار خواهد شد چراکه مردم، این آئین را متعلق به خود می‌دانند و برای پاسداشت آن تلاش خواهند کرد.

به گزارش فارس، نوری‌خوانی محفلی است که در آن وصف خداوند، پیامبر، رمضان، قرآن و … برگرفته از کتابی قدیمی با همین نام با صوت و لحنی خاص توسط پیشکسوتان شهرستان خوانده می‌شود.

نخستین جشنواره «نوری‌خوانی» پارسیان سه‌شنبه ۲۳ تیرماه ساعت ۲۳:۴۵ در مسجد جامع شهر دشتی برگزار خواهد شد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top