skip to Main Content

نشریه تجارت جنوب به مباحث اقتصادی هرمزگان بپردازد

رییس خانه مطبوعات هرمزگان در بازدید از دفتر ماهنامه تجارت جنوب و انتشار نخستین شماره این نشریه با اشاره به اینکه این استان ظرفیت های مهم اقتصادی در حوزه اطلاع رسانی دارد ، گفت: پرداختن به مباحث اقتصادی شهرستان های استان باید در اولویت این نشریه باشد.

81674902-70020296

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از ایرنا، شیرزاد عزتی در این بازدید افزود: امیدواریم نشریه تجارت جنوب با استفاده از ظرفیت های موجود استان بتواند به طور مستمر منتشر و در سطح شهرستان ها نیز توزیع شود.

کارشناس مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز انتشار نخستین شماره از ماهنامه تجارت جنوب به فال نیک گرفت و گفت: این نشریه هدفش را معطوف بر پر کردن خلا تحلیل در تمامی عرصه های اقتصادی نماید.

ماندانا سایبانی افزود: تجارت جنوب به طور قطع در تنگناهای اقتصادی بدنبال فرصت های کسب وکار برای مردم هرمزگان و افزایش سود و بازدهی فعالیت های اقتصادی خواهد شد و با استفاده از تیم قوی همواره مانند شروع کار پربار، موفق و ماندگار در اهداف خود و در زمره نشریات خوب قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه این نشریه توسط یک بانوی هرمزگان مدیریت می شود ، گفت: این موضوع فرصتی برای حضور و مشارکت زنان موفق اقتصادی در اشتغال و برون رفت از بحران بیکاری در استان است تا به یک توسعه پایدار برسد.

وی اضافه کرد: از آنجا که هرمزگان فاقد نشریه اقتصادی بوده ، انتشار این نشریه مورد توجه قرار گرفته است.

سایبانی تاکید کرد: تجارت جنوب همچنین نقش خود را در آگاه سازی مردم از حقوق و تکالیف شهروندی و شهرنشینی و همچنین اطلاع رسانی از ظرفیت های اقتصادی تجاری وسهم استان از منابع و معادن در اولویت مطالب قابل انتشار خود قرار دهد.

کارشناس مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تاکید کرد: تجارت جنوب به دلیل اینکه در پایتخت اقتصادی کشور و در نقطه استراتژیک خلیج فارس به لحاظ اقتصادی قرار گرفته ، باید به صورت دو زبانه منتشر شود و علمی و تحلیلی تر در حوزه انرژی و سایر مسایل اقتصادی بپردازد .

سایبانی ، تلاش برای بروز رسانی وضعیت سایت ها و پایگاه های اطلاع رسانی و سرپرستی ها و نشریات و ایده هایی برای ساماندهی کیوسک مطبوعات را از برنامه های واحد مطبوعات استان عنوان کرد.

مدیر مسوول ماهنامه تجارت جنوب نیز گفت: انتشار مستمر ، تکریم کارکنان و مخاطبان و استفاده از نظرات شورایی در قالب برنامه های این نشریه است.

فاطمه رکن الدینی با اشاره به بالا بودن هزینه چاپ و حمل هوایی مجله افزود: برای تامین هزینه ها از بخش خصوصی کمک گرفته می شود.

وی بیان داشت: این شماره با کیفیت گلاسه با تیراژ پنج هزار نسخه تمام رنگی و هشت صفحه ضمیمه هم اکنون بر روی گیشه ها قرار گرفته است.

گفتنی است نخستین ماهنامه اقتصادی استان هرمزگان ‘تجارت جنوب’ در ۴۸ صفحه در ابعاد مجله ای آچار و هم چنین هشت صفحه ضمیمه به صورت تمام رنگی و گلاسه چاپ و منتشرشده است.

در نخستین شماره نشریه اقتصادی تجارت جنوب گزارش هایی در خصوص وضعیت قرمز آب و جزییات پرونده تخلفات مالی و زمین خواری قشم وگفتگو های خواندنی با فعالان مطرح اقتصادی استان و بانوی شعر ادب و خبرهایی از بخش های اقتصادی در حوزه تجارت عمران شهری و بازرگانی دریایی و محیط زیست به چاپ رسیده است.

هم اینک حدود ۴۰ نشریه شامل روزنامه ، هفته نامه ، دو هفته نامه ، ماهنامه ، فصلنامه ، گاهنامه و سالنامه در استان هرمزگان منتشر می شود.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top