skip to Main Content

تبخیر استعدادهای ورزشی در روستای «مرباغ»

روستای «مرباغ» بندرلنگه یکی از ده‌ها روستایی است که در غرب هرمزگان که با وجود استعدادهای ورزشی فراوان در سطح استان از نظر برخورداری از امکانات ورزشی و وسایل ورزشی در محرومیت به سر می‌برد.
13645351521

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل خبرگزاری فارس از بندرلنگه، بسیاری از روستاهایی منطقه غربی هرمزگان و به ویژه شهرستان بندرلنگه، با وجود استعدادهای متعدد و بالقوه از کمترین امکانات در بعد امور ورزشی و تفریحی برخوردار هستند.

امروزه در این بخش همانند دیگر نقاط با وجود درجه بالا و هوای گرم و شرجی در گوشه و کنار دشت‌های کنار روستاها دیده می‌شود، که جوانان خود، دست به کار شده و نسبت به فراهم‌سازی زمین‌‌های بازی با وسایل ابتدایی اقدام کرده‌اند.

از طرفی دیده می‌شود در بسیاری از روستاها نبود توپ‌ هم خود به یک معضل و چالش تبدیل شده به نحوی که جوانان در برابر این کمبودات حتی بعضا توان تامین و خریداری البسه ورزشی و کفش به واسطه اقتصاد ضعیف روستاها را ندارند.

ناصر شرف‌نیا دهیار روستای «مرباغ» از توابع بخش شیبکوه بندرلنگه امروز در همین راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در غرب هرمزگان اظهار داشت: روستای «مرباغ» قریب به هزار نفر جمعیت دارد و جوانان آن علاقه‌ زیادی به ورزش‌های همگانی دارند اما از بسیاری امکانات ورزشی محروم هستند.

وی اضافه کرد: مسئولان ورزش هیچ‌گونه توجه و حمایتی از ورزش در این روستا انجام نداده‌اند و پیگیری‌های سه ساله متولیان روستا نتوانسته به نتیجه مطلوب منجر شود.

دهیار روستای «مرباغ» یادآور شد: ورزشکاران روستا تاکنون مقام‌ و رتبه‌های بالا و خوبی در سطح شهرستان کسب کرده‌اند و آمار رو به رشد ورزش در روستا نشان از آینده‌ای درخشان دارد اما به دلیل نبود امکانات ورزشی بسیاری از این فرصت‌ها در حال از بین رفتن است.

شرف‌نیا تصریح کرد: نیاز اولیه جوانان و ورزشکاران روستا زمین و سالن ورزشی است که مشاهده می‌شود در برخی از روستاهای کمتر از ۴۰۰ نفر این امکانات ایجاد شده اما روستای ورزش دوست «مرباغ» از این امکانات محروم است.

در هر صورت امیدواریم متولیان ورزش و جوانان استان و شهرستان برای رفع نیاز اولیه جوانان و ورزشکاران روستا چاره‌جویی مناسبی داشته باشند تا ظرفیت ورزش در روستا فعال‌تر شود و جوانان این روستا با حضور در میادین بزرگ‌تر افتخارآفرینی کنند.

حال انتظار می‌رود مسئولان ورزشی در مرکز استان و مسئولان محلی با نگاهی درست به این موضوع در تامین برخی از نیازهای اولیه ورزشکاران همت کنند، تا شاهد شکوفا شدن استعدادهای جوانان در حوزه ورزش باشیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top