skip to Main Content

بخشندگی در ماه رمضان سبب فزونی مال می شود

امام جمعه اهل سنت کیش ماه مبارک رمضان را ماه برکت ، خیر و انفاق دانست و گفت : بخشندگی بدون چشم داشت در ماه رمضان سبب فزونی مال می شود.

شمس ۸۷۶۹

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، شیخ یعقوب شمس روز یکشنبه در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا ماه رمضان را ماه خیر و برکت برای انسان عنوان کرد و گفت : در این ماه تمامی اعمال روزه دار عبادت است به گونه ای که یک شب عبادت ارزشی به اندازه هزار ماه دارد .

وی با بیان اینکه دادن افطار به روزه داران ثواب بسیار دارد به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در این زمینه اشاره کرد و افزود : هر کس روزه داری را افطار دهد ثواب آن روزه به او هم می سد بدون اینکه پاداشی از فرد روزه دار کم شود.

شمس شب قدر را شب تقدیر زندگی انسان ها دانست و گفت : اگر انسان بتواند در ماه مبارک رمضان شب قدر را درک کند به منزله آن است که یک عمر کامل را به عبادت مشغول بوده است .

وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوان از این ماه معنوی و نعمات خداوندی بهره کافی را ببریم افزود : بدبخت کسی است که ماه رمضان بر او بگذرد و خداوند متعال گناهان او را نیامرزیده باشد .

امام جمعه اهل سنت در مورد مراسم های ویژه این ماه اظهار داشت : یکی از سنت های حسنه افطاری دادن است که با همیاری و خود یاری مردم و خیرین مبالغی جمع و صرف تهیه افطاری به ویژه برای نیازمندان می شود.

شمس اظهار داشت : علاوه بر ساکنان جزیره ، کارگران شاغل ،میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی نیز از خوان نعمت الهی که در تمامی مساجد کیش و مسجد نور اهل سنت برپاست بهره مند می شوند و خاطره ای زیبا از شب های معنوی رمضان در کیش را با خود به همراه می برند.

وی یکی از اعمال پسندیده این ماه را قرائت قرآن در خانه و پذیرایی از مردم عنوان کرد و گفت : علاوه بر این مجالس نورانی هر روز در مساجد نیز سخنرانی های مذهبی ایراد می شود .

امام جمعه اهل سنت کیش به برگزاری نمازهای ‘تراویح’ در شب های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت : این نماز۲۰ رکعت است و بصورت جماعت خوانده می شود .

نمازهای ‘قیام’ نیز از دیگر اعمالی است که در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان و از آخر شب اغاز شده و تا پاسی از نیمه شب ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه بخشندگی سبب فزونی مال انسان می شود گفت : بسیاری در این ماه پول زکات خود را صرف نیازمندان و فقرا می کنند ، تلاش داریم این سنت حسنه به فراموشی سپرده نشود .

مسجد نور کیش با تک مناره زیبا ، محل تجمع ، اقامه نمازهای پنج گانه ، نماز جمعه و اعیاد اهل سنت کیش در منطقه میر مهنا سفین واقع شده است.

در ماه مبارک رمضان در این مسجد مراسم قرآن خوانی ، سخنرانی و افطاری هر شب برگزار می شود.

احداث بنای مسجد نور در سال ۱۳۵۶ شروع و در سال ۱۳۵۸ به پایان رسید، معماری اسلامی و تک مناره آن از زیبایی منحصر به فردی برخودار است . برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم ، حفظ و تجوید ویژه کودکان و برگزاری مراسم مذهبی از جمله مولود رسول اکرم (ص) از دیگر فعالیتهای این مسجد در طول سال است .

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top