skip to Main Content

آغاز طرح تعویض قرآن‌های فرسوده در پارسیان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان از آغاز طرح تعویض قرآن‌های فرسوده چاپ قدیم با قرآن‌های چاپ جدید در این شهرستان خبر داد.

 IMG_3342

محمود اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان گفت: در نظر داریم با هدف توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآن در شهرستان قرآن‌های فرسوده و قدیمی را با قرآن‌های جدید مبادله کنیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از قرآن‌های رایج در دست مردم با توجه به فرسودگی و عدم امکان صحافی در شهرستان متأسفانه بدون استفاده در طاقچه‌های منازل گرد و خاک می‌خورند که نیاز بود تدبیری در این زمینه اندیشه شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان گفت: این طرح از شب گذشته در حاشیه نمایشگاه‌های دوره‌ای قرآن‌های قدیمی و امروز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان ماه مبارک رمضان نسبت به تعویض قرآن‌های خود اقدام کنند.

اسدی خاطرنشان کرد: قرآن‌های فرسوده با قدمت بالای ۳۰ سال برای صحافی و اصلاح به شهرستان‌های همجوار و مرکز استان ارسال می‌شود تا پس از ترمیم در گنجینه‌ای که بدین منظور در بخشی از مساجد شهرستان ایجاد می‌شود، نگهداری شود.

دبیر شورای فرهنگ ادامه داد: این قرآن‌ها می‌تواند به عنوان بخشی از فرهنگ مکتوب مردم شهرستان در قالب گنجینه‌ای ارزشمند در اختیار آیندگان قرار بگیرد تا با انواع رسم الخط‌هایی که در این قرآن‌ها استفاده شده است، آشنا شوند.

وی تصریح کرد: تعویض قرآن‌های فرسوده با جدید هیچ‌گونه هزینه‌ای برای مردم نخواهد داشت و قرآن‌های جدید از طریق خیران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تأمین شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان گفت: در این طرح محدودیتی برای تعویض قرآن‌ها نداریم و مردم پارسیان به هر میزان که قرآن فرسوده و چاپ قدیم تحویل بدهند می‌توانند قرآن نو تحویل بگیرند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top