skip to Main Content

کیش را باید با پرهیز از تقابل اداره کرد

عضو شورای شهر جزیره کیش با اشاره به جایگاه سازمان منطقه آزاد در این جزیره گفت: امروز باید با پرهیز از تقابل، از توان و قدرت سازمان در اداره بهتر کیش استفاده کرد.
خبرگزاری فارس: کیش را باید با پرهیز از تقابل اداره کرد

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل خبرگزاری فارس از کیش، وجود سازمان‌های منطقه آزاد در برخی از مناطق کشور همواره در بخش قوانین و مقررات اعمالی، بروز تقابل‌ها و چالش‌ها را در توسعه و امور اجرایی رقم زده است، به نحوی که به عنوان نمونه در جزیره کیش، سازمان منطقه آزاد قشم قوانین و مقررات خاص خود را دارد، در حالی که در این جزیره شورای شهر و بخشداری نیز فعال هستند.

از همین رو جهت آشنایی بیشتر با برنامه‌های شورای شهر جزیره کیش مصاحبه‌ای را با سید حامد مولانا عضو شورای اسلامی کیش، مدرس دانشگاه و از فعالان صنعت ساختمان در جزیره کیش انجام داده‌ایم که شما را به خواندن این گفت‌وگوی صمیمانه دعوت می‌کنیم.

نحوه تعامل سازمان منطقه آزاد کیش با پارلمان شهری در گفت‌وگو با این عضو شورای شهر کیش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در جزیره کیش تشریح شد.

فارس: در ابتدا اثربخشی فعالیت‌های شورای شهر در منطقه آزاد کیش را چگونه ارزیابی می‌فرمایید؟

مولانا: ابتدا باید بگویم افزایش میزان اثربخشی یک نهاد تقریبا نوپای مردم‌نهاد نه تنها به ادامه موثر حیات آن کمک شایانی می‌کند بلکه مسلما می‌تواند بهترین سنگ محک برای بسط فعالیت‌ها و فعال‌سازی فعالیت‌های بر زمین مانده باشد.

شخصا معتقدم اثر بخش‌تر از این نیز می‌شد عمل نمود اما وقتی از محدودیت‌ها و کمبود منابع و مشکلات ساختاری و حتی فرهنگی آگاهی ملموس‌تری می‌یابیم، می‌توان صادقانه ارزیابی کرد که شورای شهر جزیره زیبای کیش عملکرد مثبتی داشته و با در نظر گرفتن پارامترهایی، آینده موفق و روشنی نیز خواهد داشت.

فارس: به پارامترهایی برای تحقق موفقیت در آینده اشاره کردید، آن آیتم‌ها چه می‌باشند؟

مولانا: توکل به خداوند قادر متعال و نترسیدن از موانع، تکیه بر قدرت درون‌زا، استفاده از نظر مشورتی، احترام به رای مقدس کیشوندان، صبر در امور، تلاش برای پر رنگ کردن نقش مردم در تصمیم‌سازی‌ها و تعامل موثر و سازنده با سازمان منطقه آزاد کیش و مدیریت‌های آن می‌تواند بخشی از عواملی باشد که عمل به آنها آینده روشنی را برای تحکیم پایه‌های مردم‌سالاری دینی بنا کنیم. نقش توحیدی خود را فراموش نکنیم ما باید مدل موفق و بروزی از مردم‌سالاری را به دیگران عرضه کنیم.

فارس: جایگاه سازمان منطقه آزاد کیش را در این صحنه چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا به تعارض منافع با سازمان منطقه آزاد کیش باور دارید؟

مولانا: همان‌طور که می‌دانید، منافع در پرتو اهداف تبیین می‌شود. وقتی هدف کار صادقانه و بی‌منت برای کیشوندان است وقتی تمام تلاش مجموعه یک نظام منظم اجرایی کمک به حل مشکلات مردم و ایجاد بستری مطمئن برای سرمایه‌گذاری و تولید است تعارض منافع رنگ می‌بازد است.

همکاران محترم و پرتلاش بنده در شورای شهر همواره نیت را به تعامل سازنده با سازمان منطقه آزاد کیش و حتی دیگر نهادهای موثر در کیش گذاشته‌اند.

شخصا معتقدم قله پیشرفت و توسعه در راه تعامل و هم‌افزایی افکار و اعمال قرار دارد. باید از تمام نیروهای داخل و فرصت‌های موجود برای حل مشکلات کیشوندان استفاده شود. با شناخت کامل از سپهر عمومی جزیره زیبای کیش عرض می‌کنم، اعضای شورا از صادق‌ترین مشاوران و امین مردم هستند و سازمان منطقه آزاد نیز در راستای تعالی جایگاه این خاک پاره مرجانی گام‌های موثری برداشته است.

فارس: راهکار شما برای رسیدن به این تعامل سازنده چیست؟

مولانا: ببینید، قانونا سازمان منطقه آزاد نماینده عالی تنها دولت جمهوری اسلامی در مناطق آزاد است، ممکن است شخصا خواهان حضور موثرتر مردم در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها باشم اما امروز بنده در میدان واقعی جامعه بازی می‌کنم، امروز باید با پرهیز از تقابل از توان و قدرت سازمان در اداره بهتر کیش استفاده شود، باید بتوانیم با کمک نخبگان و منتخبان حاضر در شورای شهر، که الحمدلله از نیروهای زحمت‌کش و صادق هستند به الگویی برسیم که در آن ضمن حفظ جایگاه قانونی شورا و حرمت رای مردم تعاملی اثر بخش با سازمان داشته باشیم.

در این الگوی بومی باید به المان‌ها و باورهایمان مثل، ایستادگی در امور، صبر، مقاومت و کار صادقانه و بی‌منت برای کیشوندان احترام بگذاریم.

فارس: چه راه حل عملی و میان مدتی برای تعالی جایگاه شورای شهر کیش پیشنهاد می‌کنید؟

مولانا: به لطف خدا و تلاش منتخبان مردم، امروزه شاهد جایگاه نسبتا خوبی برای شورای شهر در کیش زیبا هستیم، اخذ قریب به ۲۰ هزار رای بهترین شاهد از عملکرد مثبت همکاران عزیز شورای شهر است.

بنده شخصا باور دارم تحکیم جمهوریت نظام یک راه مقدس مطمئن در دهه پیشرفت و عدالت است پس باید در این راه مقدس ثابت‌قدم باشیم و آن را ادامه دهیم.

آغاز؛ چیز مبارکی است؛ اما کافی نیست. «انّ الّذین قالوا ربّنا اللَّه ثمّ استقاموا تتنزّل علیهم الملائکه». وقتی استقامت ورزیدید، در راهی پای فشردید و آن را استمرار دادید، ارزش آن مضاعف می‌شود. نباید در سطح بمانیم با کمک کیشوندان و رسانه‌ها بنا را بگذاریم بر ادامه اثر بخش راه، همراه با دقّت و ملاحظه و مراعات همه شرایطی که برای ادامه این راه لازم است که امیدوارم شانس داشته باشیم و راه خدمت‌رسانی و اهتمام به آن را ادامه دهیم در این راه مهم‌ترین سرمایه ما حضور موثر مردم است.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top