skip to Main Content

فرهنگیان، هنرمندان و فعالین قرآنی شهرستان حضوری پر رنگ در محفل انس با قرآن داشته باشند

با توجه به نزدیکی مراسم بزرگ محفل انس با قرآن رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان از همه فرهنگیان، هنرمندان، فعالین قرآنی، کانون‌های فرهنگی هنری، مؤسسات قرآنی خواست تا حضوری فعال در این مراسم داشته باشند.

اسدی ۹۸۷۱۰

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از پارسیان خبر، محمود اسدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران محلی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از ظرفیت خوبی در زمینه‌های فرهنگی هنری و قرآنی در شهرستان برخوردار است که می‌تواند نقش آفرینی خوبی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان پارسیان تا کنون ۳ باب مؤسسه قرآنی در کوشکنار، مرکز شهر پارسیان و محله احشام به ثبت رسانده که همه ساله و در طول سال برنامه‌های متعددی از قبیل قرائت و حفظ قرآن در دستور کار دارند و آزمون‌های علمی و تخصصی زیر نظر معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان ادامه داد: یکی دیگر از ظرفیت‌هایی که در مجموعه ارشاد فعالیت می‌کنند و از گستردگی خوبی برخوردار هستند کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌باشند که تقریباً در تمامی مساجد شهرستان به صورت فراگیر فعالیت قرآنی با رویکردی هنری دارند و می‌توانند در جهت ارتقاء و ارتباط قرآن و هنر برنامه داشته باشند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان تأکید کرد: حضور قاری بین المللی و مصری در شهرستان می‌تواند تبادل فرهنگی خوبی ایجاد کند و از همه فعالان قرآنی شهرستان درخواست می‌شود با حضور در این محفل تجربه‌ای نو را تجربه کنند لذا تأکید ما بر حضور تمامی فعالان قرآنی، هنرمندان، فرهنگیان، اعضاء کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و کارآموزان مؤسسات قرآنی شهرستان می‌باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان اضافه کرد: محفل انس با قرآن به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و مشارکت نهاد‌های فرهنگی، فرمانداری، خیرین و هیئت امناء مسجد جامع اهل سنت، شوراهای اسلامی و شهرداران کوشکنار و پارسیان، آموزش و پرورش، سپاه پاسداران، اداره صنعت معدن تجارت زیر نظر امام جمعه محترم شهرستان در روز ۸ تیرماه مصادف با ۱۲ رمضان ساعت ۱۸:۳۰ تا اذان مغرب در مسجد جامع اهل سنت پارسیان برگزار خواهد شد.

اسدی در پایان ضمن تقدیر از مشارکت ادارات و نهادهای فرهنگی شهرستان بویژه ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی شهرستان اظهار داشت: همدلی و همزبانی خوبی بین مسئولین و مردم در برگزاری این محفل بوجود آمده و امیدواریم با حضور حداکثری مردم در این مراسم بتوانیم گام مهمی در جهت ارتقاء فعالیت‌های قرآنی در شهرستان برداریم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top