skip to Main Content

پرداخت حق الناس تکلیف شرعی، قانونی و اخلاقی است

خطیب نماز جمعه شهر پارسیان: پرداخت حق الناس تکلیف شرعی، قانونی و اخلاقی است

IMG-20150501-WA0040

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر، شیخ مجید قاسمی خطیب نماز جمعه این هفته شهر پارسیان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه بر لزوم پرداخت به موقع حقوق کارگران تأکید کرد.

وی تأکید کرد: مردم طبق موازین شرعی باید حقوق یکدیگر را رعایت کنند و حق الناس را پرداخت نمایند.

خطیب نماز جمعه شهر پارسیان گفت: دعای کارگر می‌تواند همه زندگی انسان بدهکار را بر باد دهد لذا توجه داشته باشیم که مدیون این قشر زحمتکش از جامعه نشویم.

قاسمی خاطر نشان کرد: اینکه انسان توانایی پرداخت دَین خود را داشته باشد اما امتناع کند جفای بزرگی است و برخلاف منش اسلامی است.

خطیب نماز جمعه شهر پارسیان با اشاره به موضوع ارث گفت: ارث یک هدیه است و میراث طبق شریعت تقسیم می‌شود لذا پدران و مادران وظیفه شرعی دارند دارایی‌های خود را بر اساس دستور اسلام بین پسران، دختران و همه کسانی که در قانون ارث سهمی دارند تقسیم کنند و هر فرزندی که به سن قانونی رسید باید ارثیه او را بپردازند؛ و اگر سن قانونی نرسیده برای او شاهد بگیرید.

قاسمی تصریح کرد: اگر نسبت به شخصی بدهکار هستید و چیزی در دست ندارید به او بپردازید، جواب تلفن او را بدهید، با پیامک‌هایش جواب بدهید و نسبت به او توجه نشان دهید تا خدای ناکرده کدورتی بین شما و کسی که حقی به گردن شما دارد پیش نیاید.

خطیب جمعه پارسیان اشاره‌ای به مناسب‌های هفته کرد و در خصوص هفته معلم، هفته کارگر و امام علی(ع) مطالبی را عنوان نمود.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top