skip to Main Content

شهید مطهری عالمی وظیفه شناس در تمامی زمینه ها بود

امام جمعه کیش علامه مطهری را شخصیتی وظیفه شناس در تمامی عرصه ها دانست و گفت : شرایط هیچگاه وی را از عمل به وظیفه بازنداشت.

81591553-6423234

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام حسن علیدادی پنجشنبه شب درآغاز هفته عقیدتی سیاسی و بزرگداشت روز معلم ، علامه شهید مطهری را شخصیتی دانست که همواره و در تمامی صحنه های زندگی به وظیفه خود عمل کرده است .

وی یاد آور شد : هیچگاه شرایط در مجامع و مراکز مختلف باعث نشد که مطهری از عمل به وظیفه خود باز بماند.

امام جمعه کیش افزود : مطهری به دنبال ایفای وظیفه بود و هر کجا که می توانست وظیفه خود را به بهترین وجه انجام می داد.

به گفته حجت الاسلام علیدادی ، شهید مطهری نه علم زده و نه جوزده می شد و نه ظواهر بر او تاثیر گذار بود که از وظیفه خود دوری کند،او یک عالم وظیفه شناس در تمامی زمینه ها بود.

امام جمعه کیش به حضور روحانیت در سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: روحانیت با حضور خود در این نهاد انقلابی ، معتقد و مکتبی وارد شد تا از این حوزه دفاع کنند.

علیدادی به حوزه جهان بینی هر شخص اشاره کرد و گفت : نوع نگاه ما به جهان اطراف نوع بینش ما نسبت به واقعیات موجود در جهان هستی است و هر کس نسبت به جهان اطراف از باید ها و نبایدهای موجود بینشی دارد.

وی تصریح کرد : جهان بینی هر شخص امری کاملا اختیاری است به این معنی که می توانیم تحقیق و علم آموزی کنیم و یا راه علم و اطلاعات را بر روی خود ببندیم .

خطیب جمعه کیش تاکید کرد : کسی که به دنبال علم و معرفت رفت و نسبت به جهان هستی ، معرفت و شناخت پیدا کند این معرفت و شناخت زیر بنای وجودی انسان را تشکیل می دهد .

به گفته علیدادی ، اعتقادات هر فرد فهم از جهان اطراف و واقعیت های موجود است که با روح و جان گره می خورد و به اعتقاد تبدیل می شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم اعتقادات انحرافی و ایدئولوژیک غلط افراد را تغییر دهیم باید جهان بینی وی را اصلاح کنیم ، با اصلاح جهان بینی فرد اعتقادات او نیز اصلاح می شود .

حجت الاسلام علیدادی به عملیاتی کردن اعتقادات اشاره کرد و گفت : اینگونه نیست که هر فردی هراعتقادی داشته باشد باید همان را انجام دهد ، فرد مختار است که به اعتقادات خود عمل کند یا نکند.

وی با بیان اینکه ممکن است فردی به خداوند اعتقاد داشته باشد ولی در عمل در محور اعتقادات خدا حرکت نکند افزود : این فرد می داند خداوند و معادی وجود دارد و وجود خداوند را به خوبی استدلال می کند اما به دلیل اینکه از مرحله اعتقادی تا مرحله عملیاتی ، اختیار وجود دارد ممکن است هوا و هوس ها و شهوات جلوی اعتقادات فرد بایستد.

حجت الاسلام علیدادی اظهار داشت : زمانی که جهان بینی به خوبی شکل گرفت اعتقادات فرد نیز شکل خواهد گرفت و باید کمک کرد تا در مرحله عمل به اجرا گذاشته شود.

خطیب جمعه کیش نقش کسانی که در بخش های عقیدتی هستند را بسیار سخت و پرکار ذکر کرد و گفت : کار در این مسیر زحمات زیادی در بر دارد .

مسوول حفاظت اطلاعات سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان نیز در این مراسم اظهار داشت : برنامه ریزی ها باید بر محور نماز، امر به معروف و نهی ازمنکرو زکات باشد که در این صورت می توان موفق عمل کرد .

محمد حسین نیک بین به نام گذاری سال ۹۴ توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت : باید همدل و هم زبان بود چرا که دشمن به دنبال خدشه دار کردن وحدت و اتحاد ملت ایران است.

در بخش دیگری از این مراسم ، احمد کریمی به عنوان مسوول حفاظت اطلاعات مقاومت بسیج سپاه و فرودگاه کیش معرفی و از تلاش های اسلام ذاکری در این سمت قدردانی شد .

این مراسم با حضور شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت ،ابراهیم رضوانی معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام میثم فراشی مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بسیج کیش ، مسوولان نظامی و انتظامی و بسیجیان در سینما لبخند کیش برگزار شد .

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top