skip to Main Content

نام خلیج فارس بیانگر تاریخ و تمدنی دیرین و درخشان است

استاندار هرمزگان گفت: نام خلیج فارس نه تنها به یک نام و یک دریا بلکه به تاریخ و تمدنی دیرین و درخشان اشاره دارد.

1430390659

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، دکتر جاسم جادری در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس، عنوان کرد: نام خلیج فارس نه تنها به یک نام و یک دریا بلکه به تاریخ و تمدنی دیرین و درخشان اشاره دارد.

وی ادامه داد: مردمی دریادل و دریانورد و سخت کوش و نجیب به عنوان ساکنین سواحل طولانی خلیج فارس همواره شاهد حوادث بزرگی در طول تاریخ بوده اند.

استاندار هرمزگان افزود: خلیج فارس سرزمین صیادان و ملوانانی بوده که همواره بلندنظر و گشاده دست و گشاده طبع بوده اند و دریای پارس در واقع پل ارتباط فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی کشور ما با سایر ملل بوده و ساکنین خلیج فارس سفیران فرهنگی و عامل ترویج فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی بوده اند که علاوه بر آن در پی رسیدن به بازارهای دوردست عرصه اقتصاد و عامل رشد و شکوفایی کشور نیز محسوب می شوند.

جادری روز ملی خلیج فارس را روزی مهم و نامی ماندگار در تاریخ ایران دانست و بیان داشت: در طول تاریخ شاهد رشادت های فراوانی برای دفاع از خلیج فارس بوده ایم و این نام تا ابد جاودان و ماندگار می ماند.

وی تصریح کرد: باید با مستندسازی و پژوهش های متعدد نسل های آینده را نیز از تاریخ و هویت خلیج فارس آگاه کنیم و حرکت های فرهنگی و هنری مرتبط با خلیج فارس باید تداوم یابد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه جعل نام خلیج فارس توطئه ای براساس تفکر استکبار جهانی برای دامن زدن به اختلاف و تفرقه در این منطقه بوده است، اظهار داشت: روز ملی خلیج فارس بهترین فرصت برای پاسداری از هویت و تاریخ و اصالت نام خلیج فارس است.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top