skip to Main Content

مصوبه انتزاع موجب تحقیر و سرخوردگی است و باید لغو کامل شود/ هرمزگان از درآمدهای کلان خود کم بهره است

مردم هرمزگان با هر زبان و گویش و مذهب و قومی که باشند مصداق عینی همدلی و همزبانی با نظام اسلامی و ولایت و رهبری خویش بوده و هستند و خواهند بود. اجازه ندهید که چنین اقداماتی باعث بروز تنش و اختلافات قومی و مذهبی در منطقه گردد.

767956_PhotoA

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از جنوب ایران،احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در نطق مهمی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: در کشاکش عمیق ترین تحولات منطقه ای و جهانی، دیپلمات های هسته ای کشورمان موفق شدند تا در سایه تدابیر رهبری معظم انقلاب اسلامی و اعتماد و حمایت ملت ایران، ابرقدرت های بزرگ جهانی را به پای میز مذاکره بکشانند و از این مرحله به بعد نیز باید با جدیت تمام و با اطلاع کامل از روش ها و رفتارهای طرف مقابل تلاش کنند تا نتیجه ای مطلوب را به برای ملت ایران به ارمغان بیاورند.

مسئله پارسیان

نماینده غرب هرمزگان در بخش مهمی از اظهارات خود خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: دولت شما بر اساس شعار محوری و کلید تدبیر و امید پایه ریزی شد و الحمد الله تا امروز برکات فراوانی از این شعار کلیدی به همراه داشته است، کجای مصوبه عجولانه و غیرکارشناسی واپسین روزهای دولت گذشته که تضییع حقوق مردم هرمزگان می باشد با تدبیر و امید دولت شما سنخیت دارد؟ طرحی که دو سال  است موجب سرخوردگی و نگرانی مردم هرمزگان شده است.

وی ادامه داد: مردم هرمزگان با هر زبان و گویش و مذهب و قومی که باشند مصداق عینی همدلی و همزبانی با نظام اسلامی و ولایت و رهبری خویش بوده و هستند و خواهند بود. اجازه ندهید که چنین اقداماتی باعث بروز تنش و اختلافات قومی و مذهبی در منطقه گردد. لذا خواستار لغو کامل این مصوبه تحت عنوان انتزاع می باشم که در نطق های مختلف بنده و همکارانم آن را خواستار شده ایم.

جباری در حالی که دفترچه و پارچه نوشته ای را نشان می داد، خطاب به دکتر روحانی و وزیر کشور گفت: این پارچه نوشته و دفترچه غمناک مردم شهرستان پارسیان استان هرمزگان است. این دفترچه غم نامه رنج دل مردم عزیر شهرستان پارسیان و تمامی اهالی ۵ روستا است که روزهای آخر دولت گذشته مصوب گردید که از هرمزگان انتزاع گردد و مردم به نشانه اعتراض تهیه کرده اند.

وی افزود: مردم شریف هرمزگان انتظار دارند که با جایگزینی راه حل های مشخص و وحدت آفرین که تامین کننده امنیت ملی و استحکام بخش بافت و ترکیب جمعیتی منطقه می باشد، نگرانی مردم بر طرف شود. البته از رئیس جمهور محترم که با اظهارات شان پاره از نگرانی های مردم را برطرف کردند، تشکر می کنم و امیدواریم اجرای هر بسته پیشنهادی در این خصوص ابتدا با لغو کامل مصوبه انتزاع صورت گیرد.

چرا هرمزگان از درآمدهای سرشار خود کم بهره است؟

جباری در ادامه نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس گفت: استان هرمزگان بواسطه موقعیت منطقه ای خود و بهره مند بودن از بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر مرز دریای و چندین جزیره بزرگ و کوچک در آبهای خلیح فارس، هنوز به جایگاه شایسته خود در کشور نرسیده است. اهمیت دارد که با توجه به درآمد کلان هرمزگان در حوزه های مالیاتی و گمرکی و بنادر و دریانوردی و صنایع و نفت و گاز، سهم مناسبی برای توسعه آن در نظر گرفته شود.

وی گفت: اینک که هرمزگان با همه ظرفیت های خود به کانون تجارت و مبادلات اقتصادی تبدیل شده است، بواقع سهم جوانان هرمزگان از انبوه این ظرفیت های اشتغال آفرین چه میزان است؟ امروز جوانان هرمزگان و جوانان حوزه انتخابیه ام در پی یافتن کار، هر دری را که می زنند بی نتیجه می ماند و دل انسان از این مسئله به درد می آید.

ضرورت ایجاد منطقه آزاد بندرلنگه

نماینده غرب هرمزگان بیان کرد: اینک که ایجاد مناطق آزاد در دستور کار دولت قرار گرفته است، ایجاد منطقه آزاد بندرلنگه می تواند ظرفیتی عظیم برای توسعه غرب هرمزگان و بازگشت این منطقه به دوران پر رونق گذشته خویش باشد.

جباری در بیان مشکلات شهرستان بندلنگه، اظهار کرد: شهرستان بندرلنگه و روستاهای آن، روستاهای دهستان بندر مقام و دژگان و بوستانه در تب بی آبی می سوزند و پروژه انتقال آب از دریا به بستک هنوز بلاتکلیف است و انتظار داریم که در آستانه فصل گرما هر چه سریعتر تعرفه برق گرمسیری در استان هرمزگان تعیین تکلیف شود.

جباری به مشکلات راه نیز اشاره کرد و عنوان داشت: بسیاری از روستاهای حوزه انتخابیه ام از راه مناسب برخوردار نیستند. انجیردان و نخل خین و لاور میستان و لاور شیخ و تنب سیک و … راه مناسبی ندارند و لازم است تا اعتباری ویژه برای بهبود وضعیت راه در این مناطق اختصاص یابد. همین طور ورزشکاران ما در این مناطق از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند که باید برای تامین زیرساخت مورد نیاز در این مناطق کاری شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: گمرکات بندر چارک و بندرکنک و شهرستان پارسیان هنوز مشخص نیست.

جباری به اهمیت راه خور – جناح نیز اشاره ای کرد و عنوان داشت: ضرورت دارد تا این جاده مورد توجه ویژه دولت باشد.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top