skip to Main Content

شب شعر نبوی در بستک برگزار شد + گزارش تصویری (عکس از: احمد مدنی)

به مناسبت هفته وحدت شب شعر سیره نبوی، در مجتمع فرهنگی هنری پیامبر اعظم(ص) شهرستان بستک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، عبدالرضا شیبانی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بستک، در مراسم شب شعر نبوی گفت: شعر می تواند تأثیر زیادی در انتقال مفاهیم داشته باشد و شاعر با ذوق ادبی باید دردهای جامعه را منتقل کند.

شیبانی شعر را در زمان پیامبر(ص) هم پایه حدیث خواند و گفت: در دوران پیامبر اسلام(ص) شاعرانی بودند که سخنان گهربار آن حضرت را به نظم در می آوردند و در قالبی زیبا به مردم منتقل می کردند که “حسان” از جمله آن شاعران بود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک افزود: امروزه با همه پیشرفت هایی که در سبک زندگی مردم به وجود آمده از تعداد شاعران کم نشده بلکه به مراتب بیشتر شده است که این نشان از شیرینی سخن گفتن با زبان شعر دارد.

وی در خصوص شعر و ادبیات در بستک گفت: شعر از جایگاه ویژه ای در بین مردم برخوردار است و برگزاری محافل ادبی به مناسبت های مختلف نشان از اهمیت بالای شعر و ادبیات در شهرستان دارد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک وجود بزرگان ادبی از جمله همت بستکی، غیرت بستکی، نامی فتویی و… را سرمایه ادبیات و شعر شهرستان دانست و گفت: امروز ده ها شاعر به سبک های مختلف ادبی در شهرستان فعالیت می کنند که نقش به سزایی در گسترش و توسعه فضای فرهنگی دارند.

12

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11  13

14

15

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top