skip to Main Content

با کاهش بارندگی، زنگ خطر کم آبی به صدا درآمده

با کاهش بارندگی، زنگ خطر کم آبی به صدا درآمده

2645354_137

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، محمد رادمهر سرپرست فرمانداری شهرستان پارسیان در اولین جلسه حفاظت منابع آب، کاهش کم آبی را دغدغه اصلی مردم و مسئولین دانست.

وی افزود: منابع آبی به عنوان مهم ترین عامل توسعه پایدار تلقی می شوند و با صیانت از این منابع ارزشمند باید با نگاه منطقی مشکلات صنعت و کشاورزی شهرستان را حل کنیم.

رادمهر در ادامه گفت: میانگین بارش بارندگی سال گذشته ۴۵ میلی متر بود و در سال جاری۱۵ میلی متر می باشد که با توجه به خشکسالی سالهای اخیر و کاهش این میزان بارش، زنگ خطر کم آبی در منطقه به صدا درآمده و برای مقابله با بحران کم آبی باید برنامه ریزی منطقی و اصولی صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری پارسیان تصریح کرد: اجماع مسئولان و آگاه سازی مردم ابزار مهمی در استفاده بهینه از منابع آبی و ذخیره سازی این مایع حیاتی برای نسل های آینده است .

این مسئول یادآورشد: با جدیت و قاطعیت با حفر چاههای غیرمجاز و برداشت اضافه از چاههای دارای پروانه در شهرستان برخورد می شود.

رئیس شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان پارسیان در ادامه، ترویج فرهنگ صرفه جویی، رعایت الگوی کشت و پرهیز از کشت محصولات پرمصرف آب را از جمله راهکارهای مدیریت منابع آبی اعلام کرد و گفت: تشکیل شورای حفاظت از مناطع آبی و عملی کردند مصوبات جلسه می تواند نسبت به کاهش مشکلات تعیین کننده باشد و برخورد با متجاوزان به حریم رودخانه ها و فروش آب غیرمجاز به معادن و شرکتها باید جدی گر فته شود.

رادمهر افزود: فرهنگ سازی در راستای مصرف بهینه و فعالیت یگانهای منابع طبیعی و منابع آب و جهاد کشاورزی و محیط زیست باید فعال و همگام با شورای حفاظت منابع آب شهرستان باشد.

رئیس شورای حفاظت منابع آب شهرستان با بیان اینکه بحران شدید آب، کشاورزی این شهرستان راتهدید می کند گفت: کشاورزان باید تغییر الگوی کشاورزی و تغییر نوع کشت و کشت محصولاتی که نیاز به آب کمتری دارند و توسعه کشت گلخانه ای را در برنامه کاری خود قرار دهند.

وی در پایان تاکید کرد: مدیریت صحیح منابع آب وصیانت از این منابع حیاتی وظیفه کلیه افراد و دستگاههای اجرایی شهرستان می باشد.

ارسال خبر توسط: بنایی زاده

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top