skip to Main Content

آغاز برداشت گوجه فرنگی در مزارع شهرستان بستک

برداشت گوجه فرنگی از مزارع شهرستان بستک از نیمه دوم آبان آغاز و تا پاین اردیبهشت ادامه می یابد.

imagesبه گزارش پایگاه خبری بادگیر، عباس مؤیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستک از آغاز برداشت گوجه فرهنگی از مزارع شهرستان بستک خبر داد.

وی افزود: برداشت گوجه فرهنگی همه ساله در شهرستان بستک از نیمه دوم آبانماه آغاز می شود و تا پایان اردیبهشت ادامه پیدا می کند.

مؤیدی گفت: کاشت گوجه فرنگی در شهرستان از نیمه دوم مردادماه شروع می شود و تا پایان آبانماه ادامه پیدا می کند لذا در طول قریب به شش ماه این شهرستان همواره محل برداشت این محصول به حساب می آید.

مدیر جهاد کشاورزی بستک در خصوص سطح زیر کشت گوج فرنگی در شهرستان گفت: سطح زیر کشت گوجه فرنگی در شهرستان ۶۵۰ هکتار می باشد که با اجرای طرح ناظرین و بکار گیری روشهای مبارزه بیولوژیک در سطوح این مزارع از کیفیت بسیار عالی برخوردار می باشد.

مؤیدی عمده کشت گوجه فرنگی شهرستان را در روستاهای لاورمیستان، فاریاب سنگویه، کوهیج و دهنگ دانست و گفت: با توجه به میزان کاشت و روشهای علمی بکار رفته شده در کشت پیش بینی می شود میزان برداشت این محصول از مرز ۲۰ الی ۲۵ هزار تن فراتر برود.

مؤیدی در پایان گفت: تا کنون حدود ۳ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع شهرستان برداشت شده است که علاوه بر مصرف در استان، به استانهای تهران، اصفهان، قم، یزد و فارس نیز صادر شده است.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top