skip to Main Content

بهره برداری از دو آب انبار جدید در بستک

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بستک از احداث دو حفره آب انبار در بستک خبر داد.

7

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، رضا درخشنده سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بستک از احداث دو حفره آب انبار و بهره برداری از آنها در هفته وقف خبر داد.

درخشنده در این خصوص گفت: غیر قابل شرب بودن بسیاری از آبهای لوله کشی شهرستان خیر اندیشان شهرستان را به احداث آب انبار ترغیب می کند لذا واقفین با نیت خیرخواهانه اقدام به احداث آب انبار در جای جای شهرستان می نمایند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یکی از دو آب انبار احداثی را بین راهی دانست و گفت: در کنار این آب انبار امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی، وضو خانه و سکوی نماز به مساحت ۱۸۶ متر مربع احداث شده تا محلی برای استراحت و انجام فرایض دینی رهگذران باشد.

درخشنده این آب انبار را در مسیر جاده جدید کُتَل دانست و افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال به اتمام رسید که تمامی مراحل ساخت آن توسط خیر و نظارت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان صورت پذیرفت.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محل احداث موقوفه دوم را روستای بست قلات عنوان کرد و گفت: این حفره با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیون ریال توسط یکی دیگر از خیرین شهرستان سخاته شد و امروز با حضور جمعی از خیرین و مسؤولین شهرستان به بهره برداری و در اختیار مردم روستا قرار گرفت.

درخشنده ضمن تأکید بر حفاظت و مرمت تمامی آب انبارهای شهرستان گفت: از شبکه بهداشت شهرستان تقاضا می شود در سالم سازی آبهای آب انبارها با این اداره همکاری لازم داشته باشد.

روستاهای شهرستان بستک توسط آب انبارهایی محصور شده است که نیاز آب شرب آنان را تا مدت یک سال فراهم می کند و پس از استفاده و تخلیه کامل، هر ساله توسط مردم پاکسازی و لایروبی می شود.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top