skip to Main Content

ایران می‌تواند پایگاه بیداری اسلامی در جهان باشد/ امت اسلامی هیچ دلیلی برای اختلاف ندارد

مدیر مدرسه دینی سلطان‌العلما ایران را امن‌ترین کشورها در میان همسایگان خود دانست و گفت: جمهوری اسلامی می‌تواند پایگاه بیداری اسلامی در جهان باشد.

امینی

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، شیخ محمد علی امینی در همایش بیداری اسلامی در پارسیان اظهار داشت: پیامبر اسلام پیام‌آور وحدت و سعادت برای بشریت بوده‌ است.

وی اضافه کرد: باید به رهنمودهای پیامبر توجه لازم داشته باشیم زیرا آنچه در طول تاریخ از سربلندی و اقتدار به دست آورده‌ایم مرهون عمل به فرمایشات پیامبر بوده و در هر زمانی دچار خسارت شده‌ایم نتیجه عدم توجه به رهنمودهای ایشان بوده است.

مدیر مدرسه دینی سلطان‌العلما همچنین اظهار کرد: امروزه در جهان اسلام با پدیده خوبی به نام بیداری اسلامی مواجه هستیم و جمهوری اسلامی می‌تواند به خوبی پایگاه و رهبر این جریان در جهان اسلام باشد.

شیخ امینی با اشاره به اینکه امت اسلامی دشمنان و دوستان مشترک دارد گفت: دوستان مشترک امت اسلامی توده کشورهایی هستند که خواهان عزت، عظمت و سربلندی آن هستند و دشمنان اسلام کوشش می‌کنند نام اسلام را به زیر بکشند.

وی خاطرنشان کرد: دوستان اسلام خواهان توسعه تکنولوژی، صنعت و خودکفایی امت اسلامی هستند و از اختلاف و تفرقه امت رنج می‌برند.

این مدرس حوزه با این پرسش که چرا در چنین شرایطی که بیداری اسلامی امیدها را در دل دمیده است و خواب از دشمنان گرفته امت اسلامی با اختلافات و چند دستگی‌ آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، ادامه داد: دشمنان مشترک امت اسلامی کسانی هستند که با تمام وجود به میدان آمده‌اند و می‌خواهند از راه‌های مختلف به اسلام ضربه وارد کنند.

مدیر مدرسه دینی سلطان‌العلما با اشاره به اینکه مسلمانان هیچ دلیلی برای اختلاف ندارند، یادآور شد: در جهان اسلام مشترکات زیادی بین مذاهب وجود دارد که چند اختلاف جزئی فقهی نباید انبوه مشترکات را تحت تأثیر خود قرار بدهد.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top