skip to Main Content

توجه به وحدت باید در عمل ثابت شود/ ظهور داعش و القاعده نتیجه اختلاف در امت اسلامی است

امام جمعه اهل سنت شهر پارسیان وحدت را نیاز جامعه اسلامی دانست و تأکید کرد: توجه به وحدت باید در زبان و عمل ثابت شود.

خبرگزاری فارس: توجه به وحدت باید در عمل ثابت شود/ ظهور داعش و القاعده نتیجه اختلاف در امت اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، شیخ احمد خنجی ظهر امروز در همایش بیداری اسلامی اظهار داشت: شعار بزرگان دین اتحاد امت بوده زیرا پیشرفت و توسعه در سایه وحدت به دست می‌آید.

وی اضافه کرد: وقتی در جامعه‌ای اختلاف وجود داشته باشد ارکان جامعه از هم می‌پاشد لذا بزرگان دین وحدت را زیربنای فعالیت‌های اجتماعی قرار داده‌اند و بر آن تأکید فراوان داشته‌اند.

امام جمعه اهل سنت پارسیان خاطرنشان کرد: اعلام وحدت باید از مجرای صداقت و راستی صورت بگیرد و چنانچه تخلفی در آن به وجود بیاید نمی‌توان امیدی به وحدت داشت.

خنجی با اشاره به اینکه وحدت باید در گفتار و عمل باشد، اظهار کرد: اگر امام راحل در مقطعی از تاریخ انقلاب هفته وحدت را بنیان گذاشت به این دلیل بود که اعتقاد راسخ به آن داشت و اهمیت وحدت را به خوبی می‌دانست لذا این انتظار داریم که وحدت عملی در جامعه شکل بگیرد.

وی حفظ وحدت و انسجام را وظیفه نخبگان و علمای جامعه دانست و گفت: در برخی کشورهای اسلامی امروز شاهد اختلافات و درگیری‌هایی هستیم که نتیجه آن بهره‌مندی دشمنان دین و انسانیت بوده‌ است و بازنده اصلی نیز مسلمانان به حساب می‌آیند.

امام جمعه اهل سنت پارسیان بازگشت امت اسلامی به فطرت اصیل خود یعنی اتحاد را نیاز امروز جهان اسلام دانست و یادآور شد: امروز برخی کشورهای اسلامی از اختلافات درونی پاره پاره شده‌اند و دشمنان اسلام و دین تا حدودی توانسته‌اند در کار خود که تخریب چهره اسلام و تضعیف مسلمانان است، موفق باشند.

خنجی با اشاره به تولد گروه‌های تندرو به نام اسلام در جهان گفت: داعش‌ها و القاعده‌ها نتیجه اختلافات در امت اسلامی است لذا باید زمینه‌های بی‌عدالتی و ظلم را از جامعه دور کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که هیچ‌کس از اختلاف خیری نمی‌بیند و آنهایی که منفعت خودشان را در اختلاف می‌بینند از گروه‌های تندرو به نام دین حمایت می‌کنند.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top