skip to Main Content

پارک دشتی از ۳ هکتار به ۳۳۰ هکتار وسعت می‌رسد

شهردار دشتی توسعه بخش گردشگری این شهر را از اولویت برنامه‌های خود دانست و گفت: به منظور استفاده از ظرفیت گردشگری و جاذبه‌های ساحلی شهرستان پارسیان، پارک دشتی تا ۳۳۰ هکتار وسعت پیدا می‌کند.
غواصی (47)

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، عبدالرحمن غواصی بخش گردشگری دشتی را مهم‌ترین بخش این شهر دانست و گفت: پارک دشتی سه هکتار وسعت داشته که با جنگل‌کاری‌های اخیر این میزان به ۳۰ هکتار رسیده است.

وی اضافه کرد: در نظر داریم با توسعه این پارک بخشی از شهر دشتی را به دریا متصل کنیم و از امکاناتی مانند تله‌کابین نیز بهره‌ ببریم تا هم چشم‌انداز دریا به خوبی دیده شود و هم جابجایی در بزرگ‌ترین پارک جنوب کشور به سهولت صورت بگیرد.

شهردار دشتی در ادامه خاطرنشان کرد: در نظر داریم برای تردد به پارک بزرگ دشتی مسیری از طرف اسکله جواد الائمه(ع) باز کنیم تا این پارک از چند جهت قابل دسترسی باشد.

غواصی اضافه کرد: رسیدن به اهداف بزرگ توسعه پارک دشتی با ۳۳۰ هکتار وسعت، نیاز به زمانی طولانی دارد اما نقشه‌های اولیه آن ترسیم شده است و به مرور در حال درخت‌کاری و توسعه هستیم.

وی استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران در ایجاد تله‌کابین و توسعه بخش‌های مهم گردشگری پارک را جزو برنامه‌های شهرداری دانست و اظهار کرد: در صورت تحقق این اهداف منطقه دشتی به قطب گردشگری شهرستان تبدیل می‌شود و نقش مهمی در اشتغال پایدار اهالی دارد.

شهردار دشتی یکی از اهداف دنبال کردن توسعه پارک و اتصال آن به دریا را حفظ ساحل زیبا و بکر شهرستان عنوان کرد و افزود: متأسفانه مقدار کمی از ساحل زیبای پارسیان به منظور برنامه‌های گردشگری در دسترس داریم و بخش عمده آن در آینده به فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی تبدیل می‌شود لذا این طرح می‌تواند جاذبه‌های بخش دریا را برای نسل‌های آینده حفظ کند.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top