skip to Main Content

کشتار شیعیان نیجریه محکوم است/ مسلمانان نباید در قبال این فجایع ساکت باشند

امام جمعه اهل سنت کوشکنار کشتار شیعیان نیجریه را محکوم کرد و گفت: مسلمانان نباید در مقابل فجایع اینچنینی ساکت باشند.

جمالی ۱۲۹۳

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، شیخ علی جمالی در محکومیت جنایات ارتش نیجریه اظهار داشت: متأسفانه خبرهایی مبنی بر کشتار شیعیان در نیجریه به گوش می‌رسد که قلب هر انسانی را به درد می‌آورد و ما نمی‌توانیم در مقابل آن ساکت باشیم.

وی اضافه کرد: مسلمانان با هر اندیشه و اعتقادی بر اساس متون اسلامی قرآن و روایات پیامبر اسلام خون، مال و آبرویش باید در امان باشد و کسی که کلمه لا اله الا الله و محمد رسول الله را به زبان جاری می‌کند مسلمان است.

امام جمعه اهل سنت کوشکنار خاطرنشان کرد: ما نمی‌دانیم چه دست‌هایی پشت پرده این ظلم‌ها قرار گرفته که مسلمانان را رو در روی همدیگر قرار می‌دهند اما بر همگان آشکار است که بدخواهان اسلام پشت این فجایع قرار دارند و در حال تخریب چهره اسلام هستند.

شیخ جمالی با اشاره به شکل‌گیری گروه‌های تندرو به نام اسلام گفت: متأسفانه برخی که هیچ علم و اطلاعی از دین ندارند در جایگاه مفتی اسلامی قرار گرفته‌اند و فتوا به قتل مسلمانان می‌دهند و استکبار هم از آنان حمایت می‌کند.

این استاد حوزه حرمت انسان را بالاترین نوع حرمت دانست و یادآور شد: اگر نگاهی به آموزه‌های دینی بکنیم می‌بینیم که اسلام چقدر به انسانیت احترام گذاشته و اسلام به ما آموخته که اگر کسی عمدا کشته شود انگار همه انسانیت کشته شده است.

امام جمعه اهل سنت شهر کوشکنار شیخ زکزاکی را رهبر یکی از مذاهب مورد پذیرش اسلام دانست و تأکید کرد: اگر امروز در قبال کشته یا هتک حرمت به رهبری مسلمان سکوت کنیم فردا این فجایع تکرار می‌شود و پایانی نمی‌توان برای آن تصور کرد.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top