skip to Main Content

فرهنگ وقف‌ در جهت توسعه زیرساخت‌های علمی جامعه تغییر کند

فرماندار پارسیان خواستار مشارکت همه آحاد مردم در فعالیت‌های وقفی شد و گفت: اداره اوقاف زمینه وقف‌های مشارکتی را فراهم کند.
خبرگزاری فارس: مدیران اوقاف زمینه وقف‌های مشارکتی را فراهم کنند

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، محمد رادمهر امروز در همایش وقف شهرستان اظهار داشت: نگرش به وقف در شهرستان خوب است و مردم اعتقاد راسخ به این سنت الهی دارند لذا برکات وقف را ما در جای جای شهرستان به خوبی مشاهده می‌کنیم و از برکات آن مردم بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به تغییر در ذائقه‌ها و سبک زندگی مردم نگاه به وقف نیز باید تغییر کند و اگر روزی مردم چاه‌ و آب‌ انبار وقف می‌کردند امروز باید متناسب با نیازهای جامعه وقف‌ها هدایت شود.

فرماندار پارسیان همچنین اظهار داشت: وقف باید توسعه محور باشد تا در سایه و برکت وقف توسعه جامعه شکل بگیرد و زمینه‌های توسعه فرهنگی، اجتماعی و رفاهی مردم رقم بخورد.

رادمهر بهره‌مندی همه مردم از سنت پسندیده وقف را بهترین نوع فرهنگ مشارکت مردم عنوان کرد و گفت: اداره اوقاف زمینه‌هایی ایجاد کند تا مردم بتوانند به صورت مشارکتی فعالیت وقفی را رقم بزنند و این احساس در کسانی که شرایط مستقل حضور در فعالیت وقفی ندارند در قالب مشارکت جمعی بتوانند حضور پیدا کنند.

وی نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه را بهترین فرصت خیراندیشی مردم دانست و یادآور شد: اگر مردم هر کدام به اندازه توان خود چیزی را وقف کنند در آن صورت این فرهنگ در جامعه شکل می‌گیرد و آیندگان با توسعه آن می‌توانند مشارکت‌ها را چندین برابر ادامه بدهند.

یادآور می‌شود؛ همایش بزرگ وقف با حضور ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی شهرستان، مسئولان استانی و شهرستانی در پارسیان برگزار و پس از تجلیل از واقفان برتر شهرستان لحظاتی پیش به کار خود پایان داد.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top