skip to Main Content

یک میلیون و ۵۰۰ متر لوله قطره‌ای بین کشاورزان پارسیان توزیع شد

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان ضمن اعلام خبر پایان کشت مکانیزه گندم در پارسیان گفت: یک میلیون و ۵۰۰ متر لوله قطره‌ای بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

دلدار ۱۲۱

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، یعقوب دلدار ضمن اعلام خبر پایان کاشت مکانیزیه گندم در شهرستان گفت: به منظور حفظ منابع آبی شهرستان و مدیریت در مصرف، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر لوله قطره‌ای بین کشاورزان گندم‌ کار شهرستان توزیع شده است.

وی تغییر شیوه کشت گندم در شهرستان را یکی از روش‌های مهم حفظ منابع آب دانست و تصریح کرد: سال‌های گذشته گندم به صورت غرق‌آبی کشت می‌شد و حجم وسیعی از منابع زیر زمینی به خود اختصاص می‌داد اما در شیوه‌های جدید این روش کنار گذاشته شده و با آبیاری قطره‌ای توانسته‌ایم مصرف آب را مدیریت کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان در ادامه خاطرنشان کرد: کشت گندم با دو رقم «چمران دو» و «شیرودی» امروز به پایان رسید و امیدواریم در پایان فروردین که زمان برداشت هست نتیجه اولین تجربه کاشت مکانیزه را شاهد باشیم.

دلدار سطح زیر کشت گندم در شهرستان را ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در پایان فصل برداشت ۱۷۰۰ تن گندم مرغوب برداشت کنیم.

دبیر کارگروه کشاورزی پارسیان همچنین یادآور شد: گندم از سری محصولاتی است که دولت به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌کند و هیچگونه محدودیتی در میزان خرید وجود ندارد.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top