skip to Main Content

حذف گواهی عدم سوءپیشینه از شرایط صدور پروانه کسب

رئیس اتاق اصناف شهرستان بندرلنگه گفت: با توجه به مصوبه اخیر برای تسریع در صدور پروانه، گواهی عدم سوء پیشینه قضایی ضرورتی ندارد مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.
خبرگزاری فارس: حذف گواهی عدم سوءپیشینه از شرایط صدور پروانه کسب

به گزارش پایگاه خبری بادگیر احمد زاهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بندرلنگه اظهار داشت: در مورد آجیل و هندوانه شب یلدا هیچ‌گونه افزایش قیمت نداریم و بدین منظور بازرسی‌های ویژه و مستمر جهت کنترل قیمت‌ها به صورت مشترک با تعزیرات و اداره صنعت، معدن و تجارت در سطح شهرستان خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال به علت مسائل و مشکلات  اقتصادی رکود نسبی در بازار حاکم بود اما هیچگونه افزایش قیمت به غیر از ۱۰ درصد در قیمت گوشت، در دیگر محصولات نداشته‌ایم.

رئیس اتاق اصناف شهرستان بندرلنگه ضمن اشاره به برداشته شدن سقف صنفی اظهار داشت: امسال فرصت‌های خوبی در صدور پروانه کسب و ایجاد اشتغال به وجود آمده که نتیجه آن صدور ۲۳۰ پروانه کسب با ایجاد اشتغال ۹۰۰ نفر بوده است و در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ پرونده صنفی در دست اقدام داریم.

زاهدی در ادامه یادآور شد: برای تسریع در صدور پروانه کسب در سایر بخش‌های شهرستان دفتر خدمات صنفی در بخش‌های شیبکوه، مهران و دژگان دایر شده است.

نماینده هرمزگان در اتاق اصناف کشور همچنین گفت: در جلسه اتاق اصناف کشور راهکارهایی برای تسریع در صدور مجوزها و رفع موانع پروانه کسب مصوب شده و با توجه به این مصوبه سقف و حدود صنفی به جز نانوایی‌ها در دیگر صنوف برداشته شده و همچنین در صدور پروانه کسب عدم سوءپیشینه قضایی ضرورتی ندارد مگر اینکه خلاف آن ثابت شود و این مورد در بندرلنگه نیز اجرائی شده است.

وی در رابطه با افزایش قیمت میوه در شهرستان گفت: یکی از عمده‌ترین مشکلات میوه نبود میدان تره‌بار در شهرستان است لذا میوه مصرفی از شیراز یا بندرعباس تهیه می‌شود به همین دلیل کرایه حمل و نقل و واسطه‌گری در افزایش قیمت میوه تاثیر می‌گذارد.

زاهدی ضمن مطلوب خواندن بازار در شهرستان خاطرنشان کرد: قیمت برخی اقلام وارداتی و مواد غذایی فاسد شدنی در بندرلنگه از سایر شهرهای کشور ارزان‌تر است لذا می‌توان زمینه ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را در این زمینه فراهم کرد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان بندرلنگه در پایان تصریح کرد: برای کاهش صنوف آلاینده در سطح شهر، ۲۰ هکتار زمین در محلی مناسب و خارج از محدوده شهر در نظر گرفته شده که به زودی شهرک صنعتی صنفی در آن ایجاد می‌شود.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top