skip to Main Content

از زدن سیلی به خبرنگار فعال قشم تا تهدید به اخراج ازجزیره

سیاه ترین روز رسانه ای درقشم/ از زدن سیلی به خبرنگار فعال قشم تا تهدید به اخراج ازجزیره

525896-343x2561-300x224

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، به نقل از هرمز در پی انتشار خبری مبنی رفتار توهین آمیز مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد قشم به خبرنگارپیشکسوت جزیره قشم به پای صحبت های محمد رکنی یکی از پیشکسوتان رسانه ای در قشم نشستیم.

رسانه های جزیره قشم درگذشته شاهد رفتارهای نادرست از سوی برخی مسولان بوده اند که روز گذشته شاهد یک رفتار به دور از شان بودند ، یکی از مسولان بالانشین منطقه آزاد قشم با رفتارعجیب وجملاتی توهین آمیز به یکی از خبرنگاران فعال جزیره قشم حمله ور شد و با زدن سیلی نه تنها صورت این خبرنگار را سرخ کرده بلکه با این رفتار به جامعه رسانه ای این شهرستان بی احترامی کردند.

حرکت ناشایست مدیرکل حراست منطقه آزاد قشم همراه با توهین ، بدرفتاری وزدن سیلی به یکی از پیشکسوتان رسانه ای درجزیره قشم هجده مهرماه را به یکی از سیاه ترین روزهای رسانه دراین جزیره تبدیل کرد .

محمد رکنی سردبیر روزنامه ارمغان و نماینده رونامه کیهان درقشم در این خصوص به خبرنگار هرمز گفت : داستان از جایی آغاز شد که رسانه‌ها این شهرستان خبر آتش سوزی ساختمان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری قشم و نبود امکانات آتش نشانان را انعکاس دادند و این امرباعث تهدید و اخراج همسر بنده شد  .

سردبیر روزنامه ارمغان و نماینده رونامه کیهان درقشم که دردفتر رسانه ای اقدام به فعالیت می کرد بعد ازاینکه این خبرنگار به دستور مدیر کل حراست از ورود به هریک ازساختمان منطقه آزاد قشم ممنوع الورود شد ، از سوی منطقه آزاد بدون اطلاع و اخطار قبلی قفل های دفتر رسانه این جزیره تعویض شد .

مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد قشم در محل دفتر رسانه ایی این شهرستان اقدام به حرف هایی از قبل اینکه ( مثل گربه دمت را میگیرم و از جزیره میندازمت بیرون ) به این خبرنگار می کند و در نهایت با یک حرکت ناپسند و زدن سیلی به صورت خبرنگار به این مسله خاتمه می دهد .

هنوز یک ماه از اخراج و تهدید خبرنگاران نگذشته بود که امروز شاهد اقدام زشت و ناپسند مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد قشم بودیم که با زدن سیلی به یکی از خبرنگاران فعال و همیشه در صحنه این جزیره خبرنگاران این جزیره را دل آزورده کرد .

این در حالی است که حجت الاسلام رضا جوکار ، امام جمعه شهرستان قشم در خطبه دوم نماز عید سعید قربان به مسولان این شهرستان که رفتار ناخوشایندی با رسانه ها دارند ، تاکید کرد : مسئولین با صعه صدر بیشتر با خبرنگاران برخورد کنند .

وی افزود : خبرنگاران اتاق فکر مسئولین و حلقه رابط بین مردم و مسئولین هستند که هم باید خدمات را بیان کنند و هم مشکلات مردم را منعکس کنند .

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد : مسئولین همان حرف هایی که در روز خبرنگار و برای تجلیل از این قشر به زبان می آورند را در طول سال به ان پایبند باشند اما متاسفانه گاهی شنیده می شود برخی از مسئولین و مدیران با خبرنگاران برخورد مناسبی ندارند .

اهداف سیلی زدن در یک نگاه

افرادی درسازمان منطقه آزاد قشم وجود دارند که به دنبال نابودی خبرنگاران مردمی و انتقادی که به حق انتقاد می کنند و حرف دل مردم را به گوش مسولان می رسانند هستند که بارها این موارد مشاهده شده است .

به نظر می رسد مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد قشم با این حرکت خواسته خبرنگار فعال جزیره را بعد از زدن سیلی وارد حاشیه کند تا عواقبی برای وی در پی داشته باشد ولی از آنجا که این خبرنگار از اهداف این افراد باخبر بوده است با خون سردی و صبوری از اقدام دلخواه آنها جلوگیری می کند .

البته باید گفت اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم در این قضایا بی تقصیر نیست و بارها دیده و شنیده شده است که در مسیر خبرنگاران سنگ اندازی کرده است و در این اتفاق هم نقش بسزایی داشته است .

 

فراموش کردن روزخبرنگار توسط سازمان منطقه آزاد قشم

با فرارسیدن ۱۷ مرداد و روز خبرنگار برخی از مسئولان در سطوح مختلف برای ارج نهادن به زحمات یک ساله خبرنگاران در مراسم مختلف سعی در تجلیل آنها داشتند ولی سازمان منطقه آزاد قشم این مراسم را به زمره فراموشی سپردکه این خود جای بسی تاسف دارد .

خبرنگاران در این جزیره با تکیه بر تعهد و تخصص خویش، با نگاه پرسشگرانه و نقادانه شان، کژی را به راستی و کاستی را به کمال سوق داده و با نگاه کاوشگر خود برای تعالی روزافزون جامعه اسلامی راه را باز و زمینه را فراهم می آورند و جامعه را به آرامش و امید رهنمون و شور و شوق در دستیابی به فردایی بهتر را بوجود می آورند که شایسته بود سازمان منطقه آزاد قشم در روز ۱۷ مرداد که روز خبرنگار بود با برگزاری یک مراسم خشک و خالی به مقام این قشر زحمت کش احترام می گذاشت .

خبرنگاران همواره از جان، مال و توان خود مایه می گذارند و هرگز عشق به کار، تعهد، دریا دلی و صبوری خود را کنار نمی گذارند حتی در شرایطی که از ذهن ها فراموش شوند ، مع الوصف گفتنی ها زیاد است و روز خبرنگار امسال هم در اوج مظلومیت خبرنگاران گذشت اما اعتقاد راسخ داریم این نگاه ممیزی به این قشر تلاشگر و ساعی شکسته خواهد شد و اجرت آنها همیشه نزد درگاه یزدان پاک محفوظ خواهد ماند .

بی شک در کلبه جهانی امروز و در عمر ارتباطات و دنیای تکنولوژی رسانه ای و فضای های مجازی خبرنگاری دیگر یک شغل نیست بلکه یک رسالت است ، رسالتی بس خطیر که ساده انگاشتن آن خطایی عظیم است ، این رسانه ضمن محکوم کردن این حرکت ناشایست مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد قشم خواهان پیگیری و شفاف سازی این مسله می باشد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top