skip to Main Content

۱۲ نقطه در پارسیان میزبان برنامه‌های هنری غدیر بود

گروه فرهنگی هنری غدیر با ۱۲ برنامه در ۱۲ نقطه از شهرستان پارسیان علاوه بر اجرای برنامه‌های هنری کمک هزینه ۳۰ نفر را به مشهد مقدس پرداخت کرد.
خبرگزاری فارس: 12 نقطه در پارسیان میزبان برنامه‌های هنری غدیر بود 

به گزارش بادگیر، محمد رضازاده سرپرست گروه فرهنگی هنری غدیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان گفت: این گروه طی چندین سال متوالی برنامه‌های متنوعی را در پارسیان و روستاهای این شهرستان اجرا می‌کند.

وی اضافه کرد: بر این اعتقاد هستیم که عظمت غدیر می‌تواند بسیاری از اختلافات کنونی جهان اسلام را برطرف کند و همه می‌توانند زیر پرچم غدیر به وحدت کلمه برسند زیرا که غدیر موضوع مورد پذیرش همه مذاهب اسلامی هست.

سرپرست گروه فرهنگی هنری غدیر در ادامه اظهار کرد: گروه اعزامی از تهران به پارسیان طی چندین سال برنامه‌های زیادی را در پارسیان و روستاهای این شهرستان اجرا کرده اما امسال با رویکرد جدیدی مردم را به میهمانی غدیر برده که امیدواریم مورد تأیید مردم قرار گرفته باشد.

رضازاده همچنین خاطر نشان کرد: در این سری از برنامه‌‌ها بخش‌های متنوعی از قبیل اجرای نمایش، مداحی، مسابقات فرهنگی و هنری، مسابقات ویژه کودکان و نوجوانان، قصه گویی و روایت واقعه غدیر در دستور کار قرار داشت که به برگزیدگان روایت واقعه غدیر کمک هزینه سفر به مشهد مقدس تقدیم شد.

وی مجموع کمک‌ هزینه‌های سفر به مشهد مقدس را ۳۰ نفر عنوان کرد و گفت: در مجموع ۱۵ برنده داشتیم که هر کدام می‌توانند یک نفر به عنوان همراه با خود به سفر معنوی مشهد مقدس ببرند.

سرپرست گروه فرهنگی هنری غدیر در پایان تصریح کرد: استقبال خوبی از ویژه برنامه‌های غدیر در شهرستان صورت گرفت و ما را برای ادامه کار در سال‌های بعد دلگرم کرد که امیدواریم کاروان فرهنگی هنری غدیر بتواند در سال‌های آینده نیز خدمت بی منتی به پیشگاه صاحب غدیر داشته باشد.

محمود اسدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان نیز در حاشیه ویژه برنامه‌های غدیر در پارسیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: فرهنگ و هنر ماندگارترین نوع عرضه موضوعات است و اگر موضوعی در قالب هنر ریخته شود برای همیشه تاریخ باقی خواهد ماند.

وی توجه هنرمندان به مقولات معنوی و مذهبی از قبیل غدیر را نشانه تعهد آنان به آموزه‌های دینی خواند اضافه کرد: غدیر به دلیل فراگیری آن در کانون توجهات هنرمندان قرار دارد و برگزاری ۱۲ برنامه در شهرستان توسط گروه فرهنگی هنری غدیر و همچنین استقبال مردم از آن نشان از تقارن ذائقه آنان با مقولات فرهنگی و هنری در پذیرش موضوعات مذهبی داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان ضمن تقدیر از گروه فرهنگی هنری غدیر بابت اجرای برنامه‌های دهه ولایت در شهرستان گفت: محتوای برنامه‌های اجرایی نشان از شناخت گروه نسبت به تعالیم مذهبی از جمله غدیر دارد که به نوعی معارف غدیریه را در قالب‌های متنوع فرهنگی و هنری به مخاطب عرضه کردند.

یادآور می‌شود؛ گروه فرهنگی و هنری غدیر بیش از شش سال در شهرستان پارسیان برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا می‌کنند که با استقبال خوب مردم در رده‌های مختلف سنی قرار می‌گیرند.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top