skip to Main Content

محیط زیست بکرترین ساحل خلیج فارس در حال تخریب است

رئیس شواری اسلامی شهر کوشکنار از دغدغه فعالان زیست محیطی شهر کوشکنار در تخریب تنها زیستگاه‌ لاکپشتها در شهرستان گلایه کرد.

بندر تبن

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از پارسیان خبر، وحید قاسمی رئیس شورای اسلامی شهر کوشکنار در گفتگو با خبرنگاران گفت: ساحل و بندر «اَلپِی» تنها بندری است که در طول سال لاکپشتهای زیادی برای تخم ریزی به آن پناه می برند و در برخی موارد مشاهده شده لاکپشتهای غول پیکر به این بندرگاه مراجعه می‌کنند.

وی اضافه کرد: این ساحل به دلیل اینکه دسترسی خودرویی ندارد از دسترس بسیاری مردم و گردشگران دور است لذا بسیار زیبا و بکر باقی مانده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کوشکنار در ادامه گفت: مردم کوشکنار خاطرات خوبی با این بندرگاه دارند و در ایام قدیم و حتی تا کنون منازل محدودی در آن منطقه دارند که قدمت این سکونت به بیش از ۷۰۰ سال برمی‌گردد.

قاسمی تصریح کرد: تا کنون جلسات متعددی با مسئولان شهرستان، استان و حتی مکالماتی با مسئولان کشوری داشته‌ایم و دغدغه‌های مردم را بازگو کرده‌ایم اما متأسفانه تا کنون جوابی که باعث آرامش خاطر مردم باشد شنیده نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کوشکنار اظهار داشت: منطقه بسیار محدود الپی در مقایسه با ۱۰ هزار هکتار اراضی صنایع انرژی بر محدوده تأثیر گذاری به حساب نمی‌آید اما با توجه به اینکه این منطقه بخشی از سرمایه مردم هم به لحاظ مادی و هم به لحاظ معنوی هست این انتظار می‌رود که بندرگاه الپی بکر و دست نخورده باقی بماند تا هم زیستگاه لاکپشتها دچار آسیب نشود و هم بار روانی تخریب آن بر مردم اثر بد نگذارد.

قاسمی در پایان خاطر نشان کرد: ما از استاندار محترم هرمزگان و همه دلسوزان و مدیران دولت تدبیر و امید انتظار داریم با تدبیری که امید را به مردم بازگرداند این موضوع را مدیریت کنند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top