skip to Main Content

۲۸ زوج جوان پارسیانی زندگی مشترک خود را آغاز کردند

مراسم ازدواج ۲۸ زوج جوان پارسیانی با همکاری کمیته امداد امام خمینی پارسیان و هیئت مذهبی حضرت رقیه (س) در پارسیان برگزار شد.
خبرگزاری فارس: 28 زوج جوان پارسیانی زندگی مشترک خود را آغاز کردند 

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل خبرگزاری فارس از پارسیان، حجت‌الاسلام هادی میرزایی امام جمعه پارسیان شامگاه چهارشنبه در مراسم ازدواج ۲۸ زوج پارسیانی گفت: تداوم ازدواج، به دو شرط هم کفو بودن و اشتراکات معنوی از قبیل اعتقادات فکری و اخلاقی نیاز دارد.

وی اضافه کرد: امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، نماد کامل اشتراکات معنوی و هم کفو بودن را دارا بودند به گونه‌ای که پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند اگر علی (ع) نبود هیچ کفوی برای فاطمه (س) پیدا نمی‌شد.

امام جمعه پارسیان با اشاره به این موضوع که خانواده‌ها در پیوندها و ازدواج‌های فرزندان خود توجه ویژه داشته باشند خاطر نشان کرد: پیامبر (ص) تمام لیاقت‌ها را در امام علی (ع) دید و حضرت فاطمه (س) هم تمامی ویژگی‌های مورد نظر را دارا بودند، لذا این پیوند آسمانی در تاریخ بشریت ماندگار شد.

حجت‌الاسلام میرزایی، قناعت را حلقه مفقوده زندگی امروزی جوانان عنوان کرد و اظهار داشت: امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) به کمترین‌های موجود بسنده کردند تا این الگوی رفتاری سرمشق زندگی مریدان اسلام و مکتب اهل بیت (ع) قرار بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان در ادامه تصریح کرد: خانواده‌ها باید به جهیزیه‌های ساده و بی‌آلایش قانع باشند و تا آنجا که امکان داشته باشد آن را ساده بگیرند تا چشم و هم چشمی‌ها کمتر شود و ازدواج آسان در زندگی‌ها جاری شود.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top