skip to Main Content

آمادگی جهاد کشاورزی برای تبدیل هر خانه روستایی به واحد تولیدی

جهاد کشاورزی این آمادگی را دارد تا با آموزش و تأمین تسهیلات بانکی منازل مسکونی روستائیان را به کارگاه‌های تولیدی تبدیل کند.
خبرگزاری فارس: آمادگی جهاد کشاورزی برای تبدیل هر خانه روستایی به واحد تولیدی

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، یعقوب دلدار ظهر امروز در حاشیه افتتاح واحد تولیدی قارچ خوراکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان گفت: جهاد کشاورزی این آمادگی را دارد که به تقاضای مردم در خصوص ایجاد واحد تولیدی در منازل روستایی جواب مثبت بدهد.

وی اضافه کرد: با توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی و یکی از اهداف آن که همان مردمی کردن اقتصاد است، در نظر داریم هر خانه روستایی را به یک کارگاه تولیدی تبدیل کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان در ادامه اظهار کرد: این ظرفیت وجود دارد تمامی متقاضیانی که مایل هستند در زمینه پرورش قارچ فعالیت کنند از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی و صندوق کارآفرینی مورد حمایت قرار بگیرند و آموزش‌های لازم از طریق واحد ترویج جهاد کشاورزی و مرکز فنی و حرفه‌ای به آنها داده شود.

دلدار با اشاره به عدم واگذاری زمین در طرح‌های سنتی گفت‌: به دلیل اینکه در طرح‌های سنتی زمین به متقاضی واگذار نمی‌شود روستائیان می‌توانند در فضاهای مازاد منازل مسکونی خود واحدهای تولیدی ایجاد و به اقتصاد خانه و کشور کمک کنند.

مدیر جهاد کشاورزی در خصوص واحد تولیدی قارچ خوراکی در پارسیان خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی در سطحی معادل ۵۰ مترمربع و با کارگزاری ۱۰ تُن بستر کِشت کار خود را آغاز کرده و پیش‌بینی می‌شود با این میزان بستر کشت در بازه زمانی دو ماهه سه تن قارچ تولید کند.

دبیر کارگروه کشاورزی پارسیان در ادامه اظهار داشت: دوره پرورش قارچ دو ماهه است که اولین برداشت پس از ۳۸ روز آغاز می‌شود و در مجموع سه بار برداشت خواهد شد که بعد از دو ماه مجدداً سالن‌ها برای کشت بعدی آماده می‌شود.

دلدار مجموع اعتبار هزینه شده در این پروژه را ۹۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: از مجموع اعتبار هزینه شده در این پروژه ۶۰ میلیون ریال سهم آورده مجری طرح بوده و ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی در اختیار مجری قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی اشتغال ایجاد شده در این طرح را دو نفر مستقیم و ۱۰ نفر غیر مستقیم دانست و اضافه کرد: به دلیل نیاز شهرستان به این منبع غذایی عمده محصول تولیدی در شهرستان مصرف به فروش می‌رسد و بخشی از آن به جزیره کیش صادر می‌شود.

وی توسعه واحد تولیدی قارچ خوراکی را یکی از برنامه‌های آتی جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم این پروژه را در قالب طرحی صنعتی در شهرک صنعتی زرین‌دشت ساماندهی کنیم که با واگذاری زمین به مجری طرح این پروژه در سطحی معادل دو الی سه هزار مترمربع اجرا خواهد شد.

دلدار در پایان تأکید کرد: از مردم تقاضا داریم به دلیل ارزش غذایی بالا و ارگانیک بودن قارچ این محصول را در سبد غذایی خود ببینند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top