skip to Main Content

صعود کوهنوردان «ذاخر» برکه‌دوکا به قله ۴۳۶۰ متری دنا

کوهنوردان گروه کوه‌نوردی ذاخر برکه‌دوکا به قله ۴۳۶۰ متری دنا صعود کردند

IMG-20150820-WA0002

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از پارسیان خبر، علی عبدالله‌محمودی سرپرست گروه در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر گفت: دنا بلندترین کوه رشته کوه ذاگرس در غرب کشور هست که از ۲۰ کیلومتری شرق یاسوج شروع می‌شه و تا ۷۰ کیلومتری شمال غرب این شهر ادامه دارد.

وی اضافه کرد: کوهنوردان گروه ذاخر در یک تیم سه نفره این صعود را آغاز کردن که طبق برنامه از پیش تعیین شده به اهداف صعود خود دست یافتند.

سرپرست گروه کوهنوردی ذاخر خاطر نشان کرد: پرداختن به برخی ورزش‌ها امکانات زیادی نیاز ندارد که یک نمونه آن کوهنوردی هست و خدا را شکر منطقه پارسیان دو رشته کوه خوب شمالی و جنوبی دارد و مردم می‌توانند به صعود به ارتفاعات از این نوع ورزش لذت ببرند.

عبدالله‌محمودی در ادامه گفت: گروه کوهنوردی ذاخر در آینده با توسعه فعالیت خود در نظر دارد قله‌های مرتفع کشور را فتح کند و در این مسیر از علاقمندان به کوهنوردی دعوت به همکاری می‌شود.

سرپرست گروه کوه‌نوردی ذاخر در خصوص علت انتخاب نام ذاخر برای این گروه گفت: ذاخر یکی از ارتفاعات مهم شهرستان و روستای برکه‌دوکا می‌باشد که مردم خاطرات زیادی با آن دارند که با انتخاب این نام استقامت و سربلندی که مردم از این ظرفیت عظیم طبیعی گرفته‌اند را پاس می‌داریم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top