skip to Main Content

نشست صلاح اندیشی اصلاح طلبان بندرلنگه با فرماندار برگزار شد

برای اولین بار نشست صلاح اندیشی اصلاح طلبان بندرلنگه با فرماندار این شهرستان برگزار شد

 

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از لنگه نیوز برای نخستین بار در بندرلنگه ،جلسه هم اندیشی اصلاح طلبان با فرماندار بندرلنگه برگزار شد.در این گردهمایی که به پیشنهاد جمعی جوانان و نخبه های اصلاح طلب شهرستان بندرلنگه به میزبانی فرمانداری برگزار شد ابتدا مهندس محمود ملک پور به نمایندگی از جامعه اصلاح طلبان بندرلنگه سخنان خود را با تقدیر از این حرکت خوب آغاز کرد.

همسو بودن فکری اکثریت شهرستان با دولت اصلاحات/دولت روحانی ویرانه ای را تحویل گرفت/ لنگه محروم نیست و ما را محروم نگه داشته اند

ملک پور با اشاره به حضور همیشگی اهالی بندرلنگه در همه عرصه های سیاسی و با استناد به آمار ارقام دوره های پیشین انتخابات ریاست جمهوری از همسو بودن فکری اکثریت شهرستان با دولت اصلاحات و دولت تدبیر وامید سخن به میان آورد.

استاد دانشگاه های پیام نور وعلمی کاربردی بندرلنگه ادامه داد : امروز ما بسیار خرسندیم که دولت تدبیر و امید با تکیه بر پشتوانه مردمی و بهره گیری از رهنمود های ارزشمند مقام معظم رهبری روز به روز در تحقق وعده های خود موفق تر عمل میکند و نمونه بارز آن پیروزی بزرگ دیپلماسی ایرانی در توافق هسته ای بود.

وی در ادامه افزود دولت آقای روحانی دو سال پیش ویرانه ای را تحویل گرفته و امروز شاهد رشد امید به زندگی در میان مردم که حاصل تدبیر دولت مطبوع میباشد هستیم .

ملک پور در پایان از فرماندار به عنوان عالی ترین مقام سیاسی شهرستان در خصوص به کارگیری از جوانان و نخبه های شهرستان در اداره امور تقاضا کرد و سخنان خود را با این عنوان که لنگه محروم نیست و ما را محروم نگه داشته اند به پایان برد

پس از محمود ملک پور نوبت به دیگر حاضرین رسید که هرکدام به زعم خود به تحلیل مسایل پرداخته و برای بهبود و رو به جلو حرکت کردن جامعه در ابعاد سیاسی فرهنگی و اجتماعی راهکارهایی را ارایه کردند.

هادی شیخی معتمد شهر در این جلسه با بیان این که هر یک نفر از ما باید هزار نفر باشد در خصوص چگونگی صحیح و در چهارچوب قانون حرکت کردن و تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری سخنانی ایراد کردند.

من یک جوان اصلاح طلب بندرلنگه ای هستم/ کمپین های مجازی انتخاباتی و تبلیغات زود هنگام برخی آقایان شروع شده/چرا اداره ی ارشاد بندرلنگه از یک سایت خبری بدون مجوز تقدیر کرد!

در ادامه جلسه امین سالاری ، هنرمند تاتر شهرستان به نمایندگی از جوانان سخنان خود را باعنوان من یک جوان اصلاح طلب بندرلنگه ای هستم آغاز نمود .

وی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه ، فرهنگ و هنر را از ارکان اساسی رشد و توسعه هر جامعه عنوان کرد و با بیان این که جوانان ما خوش فکر و پر از ایده های نوین هستند خطر کوچ خانواده ها ی اصیل شهرستان را به شهر های مجاور گوشزد کرد.

سالاری که کارشناس کارگردانی تاتر از دانشگاه سوره تهران میباشد با طرح این سوال که شما از ما چه انتظاراتی دارید جناب فرماندار ؟ ، در مورد لزوم خرد ورزی و نخبه پروری در جامعه مواردی را بیان کرد و خاطرنشان ساخت که هرگاه گفتمان و عقلانیت با تدبیر همراه شده ، سربلندی ایران و ایرانی را در جامعه جهانی همراه داشته چه در دولت اصلاحات و چه در دولت تدبیر وامید و این امرچگونگی زیست ما را در آینده و نوع نگرش ما را به خوبی راهنمایی میکند.

سالاری که دو بار تا کنون به عنوان جوان برتر استان هرمزگان معرفی شده با مهم شمردن انتخابات مجلس از منظر همسو و هم جهت شدن با دولت افزود : زمزمه های مبنی بر راه اندازی کمپین های مجازی انتخاباتی و تبلیغات زود هنگام برخی آقایان به گوش میرسد و فرمانداری به عنوان مجری و نگاهبان این ماجرا باید مسایل را رصد کرده و جلو اینگونه تخلفات را بگیرد .

سالاری در پایان باعنوان این که ما هرچه رنج میبریم از بکار گیری نیروی غیر متخصص است ، خواستار برنامه ریزی جهت مشاوره گرفتن مسولین از جوانان متعهد و متخصص در شهرستان شد .

از دیگر صحبت های حاضرین در نشست اصلاح طلبان با فرماندار بندرلنگه انتقاد از عملکرد ضعیف برخی ادارات و نهاد ها همچنین تقدیر کردن اداره ارشاد بندرلنگه از یک پایگاه اطلاع رسانی بدون مجوز بود.

جامعه غرق در یاس و ناامیدی بود که دکتر روحانی وارد عمل شدند/ دولت تدبیر و امید ، ثمره ی اجماع بزرگ اصلاح طلبان

در ادامه فرهادی معاون برنامه ریزی فرماندار بندرلنگه با جمله ی – اصلاح طلبی یعنی بهرمندی از رهنمود های مقام معظم رهبری و پایبندی به قانون اساسی – سخنان خود را آغاز نمود .وی با بیان این که جامعه غرق در یاس و ناامیدی بود که دکتر روحانی وارد عمل شدند افزود : آنچه ما امروز با نام دولت تدبیر و امید میشناسیم ، ثمره ی اجماع بزرگ اصلاح طلبان ، از خودگذشتگی دکتر عارف و صبر و تدبیر دکتر روحانی و همکارانش میباشد.

فرهادی اصلاحات را بدنه و شاکله اصلی دولت تدبیر و امید خواند و ادامه داد : بذری که آقای خاتمی در سال ۲۰۰۱ تحت عنوان گفتگو تمدن ها کاشتند ، امروز در گفتگو های سیاسی و دیپلماتیک ما به میوه نشسته و سربلندی ایران را به ارمغان آورده است.

همه ایرانیان در فکر و اندیشه با دولت همراه و همسو هستند/ دولت آقای روحانی به سوی نخبگان دست همکاری دراز میکند

در جریان این نشست ، محامدی معاون سیاسی فرماندار بندرلنگه نیز با بیان این مطلب که همه ایرانیان در فکر و اندیشه با دولت همراه و همسو هستند ، نزدیک بودن هفته دولت را یادآور شد و از آن به عنوان هفته دولت تدبیر و امید نام برد و افزود : در گذشته هفته دولت تنها به افتتاح یا کلنگ زدن پروژه ها میگذشت اما امسال ماجرا بسیار متفاوت خواهد بود.

وی با بیان این که دولت آقای روحانی به سوی نخبگان دست همکاری دراز میکند از اصلاح طلبان بندرلنگه جهت برگزاری هرچه بهتر این هفته درخواست همکاری و هم اندیشی کرد.

چرا حق اظهارنظر از جوانان لنگه ای گرفته شده؟ /خاستگاه نخستین من در بندرلنگه در دولت اصلاحات بوده/ خوشبختانه در این دولت فضای باز فرهنگی وجود دارد/ هرگز جوانان غیور و آگاه ما مبانی نظام مقدس خود را زیر سوال نبرده اند/

در ادامه فرماندار بندرلنگه نیز ضمن خوشامد گویی و تبریک ایام به حضار ، مهم ترین ویژگی جلسه ی برگزار شده را دوطرفه بودن صحبت ها و برقراری دیالوگ دانست و افزود: خاستگاه نخستین من در بندرلنگه در دولت اصلاحات بوده و امروز افتخارم این است که در دولت تدبیر و امید که برایند کاری اصلاحات است ، به بنده اعتماد شده است.

ایشان با اشاره به آگاهی و بصیرت دکتر ظریف و تیم دیپلماسی ایشان که الگوی بارز کار اجرایی دولت دکر روحانی میباشند به گذشته مذاکرات هسته ای نقب زدند و خاطر نشان کردند آنچه که در ۱۲سال گذشته موفق به دست آوردنش نشده بودیم تنها در دوسال حیات این دولت به دست آمده.

وی با بیان این که مردم جامعه امروز از آرامش نسبی برخوردار اند افزودند : خوشبختانه در این دولت فضای باز فرهنگی وجود دارد اما برخی افراد و جریان ها تریبون بلندتری از دولت داشته و صدایشان را روی دولت ، هنرمندان و رسانه های سالم بلند میکنند.

پاسلار از این که بیشتر جمعیت حاضر در جلسه را هنرمندان و جوانان تشکیل داده، ابراز خرسندی کرد و بر لزوم قوی و محکم عمل کردن این طیف از جامعه چه در ارایه آثار و چه در فضای مجازی و تبلیغاتی تاکید ویژه نمود.

پاسلار در بخش دیگر سخنان خود در جلسه صلاح اندیشی با اصلاح طلبان ، با انتقاد از نگاه موجود در شهرستان در خصوص فعالیت های سیاسی اجتماعی سودمند جوانان خاطر نشان ساخت : هرگز جوانان غیور و آگاه ما مبانی نظام مقدس خود را زیر سوال نبرده اند و هرگاه که پای جوانان به امور سیاسی واجتماعی باز شده شاهد رشد و تعالی آن بوده ایم.

فرماندار بندرلنگه انگ زدن به جوانان را کاری منافق گونه خواند و خاطرنشان کرد : فعالیت حزبی باعث رشد و تعالی خرد جمعی میشود و برایم جای سوال است که چرا حق اظهارنظر از جوانان لنگه ای گرفته شده؟

وی با بیان این که هیچ کسی نباید در این جامعه از بیان اتقادات حزبی خود هراس داشته باشد به نقل از قرآن کریم ادامه داد “همه قول ها را بشنوید و آنچه بهتر است را به کار ببندید”.

وی در پایان مهمترین راه جبران کمبود ها را خرد ورزی جمعی دانست و تدوین برنامه ششم توسعه را به مانند کشیدن نقشه دستیابی به پیروزی خواند و تشکیل کارگروه های تخصصی مشورتی با جوانان و متخصصین زمینه های مختلف خواستار شد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top