skip to Main Content

دانش‌آموزان افاغنه مجاز در مدارس هرمزگان ثبت‌نام شدند/ دانش‌آموزان غیر مجاز تا ۳۰ شهریور ثبت‌نام می‌شوند

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد:هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای ثبت نام از دانش آموزان غیر مجاز در استان وجود ندارد و تمام متقاضیان تحصیل تا ۳۰ شهریور ماه با مراجعه به مدرس سطح استان می توانند ثبت نام نمایند.

 

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از  هرمز ، به دنبال در راستای حمایت از مهاجران افغانی رهبر انقلاب ایران دستور دادند که هیچ کودک افغانستانی، حتی مهاجرینی که به‌صورت غیرقانونی و بی‌مدرک در ایران حضور دارند، نباید از تحصیل بازبمانند و همه آنها باید در مدارس ایرانی ثبت‌نام شوند.

رهبر انقلاب در فرمایشاتشان تاکید کردند: ما باید در عرصه فرهنگی و آموزشی برای افزایش سطح معلومات دانش‌آموزان مهاجر افغانستان و دیگر کشورهای همسایه تلاش کنیم،‌ آموزش و پرورش برنامه ویژه‌ای برای این‌ها خواهد داشت،‌ چرا که بسیاری از این دانش‌آموزان از ضریب هوشی بالایی برخوردار هستند و باید با ایجاد رقابت‌های سالم در میانشان جبران گذشته را کرد.

این طرح که قرار بود از تابستان برای ایجاد رقابت‌های سالم در عرصه‌های آموزشی‌، فرهنگی و هنری دانش‌آموزان افغانستانی و ایرانی در سطح کشور انجام شود، در استان هرمزگان عقب ماند و تاکنون هیچ اقدامی  برای ثبت نام از دانش آموزان افاغنه غیر قانونی انجام نشده است.

کودکان افغانی که دوشادوش پدرانشان در این سرزمین کار می کنند و از نعمت تحصیل و پیشرفت جا مانده اند، دستور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را چراغ روشنی برای آیندشان می دیدند  برای ثبت نام به مدارس استان مراجعه کردند که از ثبت نام آنها امتناع شد و بار دیگر نا امید به خانه بازگشتند.

در حالی مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در خرداد ماه از تدابیر ویژه آموزشی برای دانش آموزان غیر ایرانی ،غیر مسلمان مقیم کشور در نظر گرفته تا در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ خبر داد؛ عدم ارائه ابلاغیه و دستور برای ثبت نام از دانش آموزان افاغنه و اتباع بیگانه توجیهه مدیران مدارس برای سر وا زدن از این دستور مقام معظم رهبری است.

محمد کرم پور، مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز با بیان اینکه اجرای فرمان رهبر انقلاب یک تکلیف شرعی است، گفت:تاکید معظم له بر توسعه دانش و پیشرفت علمی مهاجران است که باید از آموزش های عمومی بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای جذب و تحت پوشش آموزش قرار دادن اتباع بیگانه و افاغنه در استان صورت گرفته است، اظهار کرد:ثبت نام از دانش آموزان افغانی که اقامت مجاز دارند صورت گرفته و بعضا از دانش آموز غیر مجاز نیز ثبت نام به عمل آمده است.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان خاطر نشان کرد:هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای ثبت نام از دانش آموزان غیر مجاز در استان وجود ندارد و تمام متقاضیان تحصیل تا ۳۰ شهریور ماه با مراجعه به مدرس سطح استان می توانند ثبت نام نمایند.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top