skip to Main Content

مورد جدیدی از اتلاف ماهی‌ها گزارش نشده است /اعلام علت دقیق تلف شدن ساردین‌ها تا چند روز آینده

معاون فرماندار پارسیان از پایان نمونه‌گیری آبزیان تلف شده در پارسیان خبر داد و گفت: تا چند روز آینده نتیجه نمونه‌گیری‌ها با گزارش سه اداره دامپزشکی، محیط زیست و شیلات اعلام می‌شود.

خبرگزاری فارس: مورد جدیدی از اتلاف ماهی‌ها گزارش نشده است /اعلام علت دقیق تلف شدن ساردین‌ها تا چند روز آینده

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، عبدالله جاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان اظهار داشت: پس از اطلاع از تلف شدن ساردین‌ها در پارسیان علت‌یابی این موضوع در دستور کار قرار گرفت و امروز جلسه‌ای متشکل از نمایندگان شیلات، دامپزشکی و محیط زیست به منظور ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده این ادارات تشکیل شد.

وی ضمن اعلام پایان دو روزه تلف شدن ساردین‌ها در پارسیان گفت: از دو روز پیش تاکنون هیچ نمونه‌ای از تلف شدن دیگر ساردین‌ها گزارش نشده است.

معاون فرماندار پارسیان با اعلام وضعیت عادی دریای پارسیان اضافه کرد: این اطمینان را به مردم و علاقمندان به تغذیه از آبزیان می‌دهیم که هیچ مشکلی برای استفاده از آبزیان دریای پارسیان وجود ندارد و صیادان می‌توانند فعالیت عادی خود را از سر بگیرند.

جاسمی در ادامه یادآور شد: هر کدام از ادارات شیلات، محیط زیست و دامپزشکی نمونه‌گیری‌هایی از آبزیان تلف شده و آب دریا انجام داده‌اند و دامپزشکی نمونه‌گیری خود را به سه استان فارس، تهران و هرمزگان ارسال کرده است که می‌توان پس از اعلام نتیجه این ادارات علت اصلی این ضایعه زیست محیطی را با قطعیت اعلام کرد.

وی با هشدار به روستاهایی که در مجاورت ساحل زندگی می‌کنند تأکید کرد: روستاهای ساحلی پارسیان در دفع زباله‌ها و پسماند‌های منازل و قایق‌های صیادی دقت کنند تا خدای ناکرده ساحل زیبای پارسیان که متشکل از سواحل صخره‌ای، ماسه‌ای و مرجانی است دچار آسیب‌های زیست محیطی نشود.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top