skip to Main Content

برداشت ۳۴۰۰ تن خرما از نخلستان‌های پارسیان

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان پیش‌بینی کرد از ۵۵۰ هکتار نخیلات در این شهرستان ۳۴۰۰ تن خرما برداشت شود.
خبرگزاری فارس: برداشت ۳۴۰۰ تن خرما از نخلستان‌های پارسیان 

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، یعقوب دلدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان گفت: محصول خرما در پارسیان به دو روش آبیاری و دیم از سالیان گذشته تاکنون رونق داشته و مردم بخشی از نیازهای خود را از طریق نخلستان‌ها بر طرف می‌کردند.

وی با اشاره به خشکسالی‌های چندین ساله و کم ثمر شدن نخیلات دیمی شهرستان اظهار داشت: عملکرد سطح زیر کشت در هر هکتار آبی ۴.۵ تن و این در حالی است که در روش‌های دیمی ۱.۵ تن در هکتار برآورد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان در ادامه گفت: از مجموع ۵۵۰ هکتار نخیلات شهرستان فقط ۳۰۰ هکتار آبیاری می‌شود و ۲۵۰ هکتار دیگر در شرایط دیمی به سر می‌برند و باید در انتظار بارش‌های فصلی باشند.

دلدار، صادرات خرمای شهرستان را در وضعیت کنونی دور از ذهن دانست و خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی عمده محصولات خرمای شهرستان مصرفی داخلی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان شرایط آینده خرمای شهرستان را خوب ارزیابی و تصریح کرد: با قطره‌ای شدن بسیاری از نخلستان‌های شهرستان و روی آوردن به روش‌های جدید کشاورزی امید می‌رود در آینده تحولات خوبی در خصوص تنوع ارقام و کیفیت محصول شهرستان بوجود بیاید.

یادآور می‌شود شهرستان پارسیان از تنوع ارقام خرما برخوردار است که معروف‌ترین آن‌ها عبارتند از آزاد، هلیلی، مصلی، خنیزی، زامردان و لشت.

این شهرستان در غربی‌ترین منطقه هرمزگان و با استان‌های فارس و بوشهر همجوار است.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top