skip to Main Content

آغاز به کار دوازدهمین دفتر پیشخوان ثبت احوال هرمزگان در بستک

دوازدهمین دفتر پیشخوان ثبت احوال هرمزگان در شهر بستک امروز آغاز به کار کرد.
خبرگزاری فارس: آغاز به کار دوازدهمین دفتر پیشخوان ثبت احوال هرمزگان در بستک 

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل خبرگزاری فارس از بستک واقع در شمال غرب مرکز هرمزگان، مدیرکل ثبت احوال هرمزگان ظهر امروز در مراسم آغاز به کار این دفتر، که با حضور مسئولان فرمانداری، امام جمعه اهل سنت و جمعی از دیگر مسئولان برگزار شد، گفت: بی‌گمان شهرستان بستک از مناطق مهم در عرصه تاریخی و فرهنگی جنوب کشور و هرمزگان به شمار می‌رود و از این حیث از اهمیت بالایی برخوردار است.

مهدی عسکری‌زاده با بیان اینکه تاکنون از این منطقه، ادبا، فضلا و شخصیت‌های برجسته‌ای برخاسته و معرفی شده‌اند، یادآور شد: بیشتر اسناد موجود در گنجینه اسناد هویتی مشاهیر هرمزگان که توسط ثبت احوال استان جمع‌آوری و در قالب نمایشگاهی دائمی در بندرعباس دایر است، متعلق به شخصیت‌های مطرح منطقه بستک در حوزه‌های ادبی، تاریخی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی است.

وی با اشاره به رویه راه‌اندازی دفاتر پیشخوان ثبت احوال در این استان، اضافه کرد: در واقع راه‌اندازی این دفاتر در راستای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون‌ اساسی که به خصوصی‌سازی تاکید دارد، صورت می‌گیرد.

عسکری‌زاده یادآور شد: هر چند که ثبت احوال دستگاهی حاکمیتی و خدمات محوله به این سازمان از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است، اما سرانجام مسئولان ارشد این سازمان با احصا تعدادی از این خدمات که در حال حاضر تعداد آنها به ۶ مورد می‌رسد، نسبت به واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان در قالبی تعریف شده و با نظارت و بازرسی شدید، موافقت کردند.

وی گفت: در همین راستا تاکنون در هرمزگان به ۱۲ دفتر پیشخوان از طرف اداره کل ثبت احوال هرمزگان، مجوز ارائه خدمات این سازمان واگذار شده است.

این مسئول با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌های هرمزگان، علاوه بر دفاتر پیشخوان، ادارات ثبت احوال و ادارات پست نیز نسبت به ارائه خدمات مرتبط به دریافت تقاضای کارت هوشمند ملی اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: این رویه و ایجاد این حجم از زیرساخت‌ها سبب شده که هرمزگان همانطور که از ابتدا در امور مرتبط با طرح کارت هوشمند ملی پیشرو و حائز رتبه برتر بود، در حال حاضر نیز از جمله استان‌هایی است که انجام خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستانی همانند بستک، که چندین دفتر و مرکز نسبت به ارائه خدمات دریافت تقاضای صدور کارت هوشمند اقدام می‌کنند، آمادگی این وجود دارد که فراخوان عمومی کارت هوشمند ملی صورت پذیرد.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان در ادامه این مراسم و در بخش اهدا مجوز به مدیر و مدیرفنی دفتر پیشخوان ثبت احوال در شهر بستک، تاکید کرد: کارکنان و پرسنل ثبت احوال به عنوان پاسداران مرزهای هویتی انجام وظیفه می‌کنند و از همین‌رو از کارکنان دفاتر پیشخوان نیز انتظار می‌رود که در امر صیانت و پاسداری از اسناد هویتی ایرانیان نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا راه‌های سوءاستفاده از این اسناد به وسیله فرصت‌طلبان گرفته شود.

یادآور می‌شود، دفتر پیشخوان خدمات ثبت احوال شماره ۱۰۹۱-۳۷-۷۲ واقع در مرکز شهر بستک، موفق به دریافت مجوز ارائه خدمات ثبت احوال شده است.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top