skip to Main Content

بررسی تبدیل بندرلنگه به منطقه آزاد تجاری در جلسه شورای مناطق آزاد/ اهمیت احیای نقش اقتصادی بندرلنگه

بندر لنگه ظرفیتهای لازم را برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری را دارد و رویکرد سازمان مناطق آزاد تجاری به این موضوع مثبت است.

گزارش سقوط آنتونوف در حال نهایی شدن است/ بررسی تبدیل بندر لنگه به منطقه آزاد تجاری در جلسه شورای مناطق آزاد

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از سایت خانه ملت، احمد جباری در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت رسیدگی به پرونده سانحه سقوط هواپیمای آنتونوف گفت: در جلسه اخیر کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس، آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده سانحه سقوط هواپیمای آنتونوف با حضور جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشور و کارشناسان این سازمان و مسئولان و کارشناسان سازمان بازرسی کل و مرکز پژوهش های مجلس بررسی شد.

نماینده مردم بستک، بندرلنگه و پارسیان در مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسه امروز مقرر شد بزودی با مشارکت سازمان ذی ربط، گزارش نهایی و تکمیلی سانحه مربوط به سقوط هواپیمای آنتونوف های آماده شود تا در صحن علنی مجلس ارائه شود.

بندر لنگه ظرفیت تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری را دارد

جباری در خصوص اخبار حوزه انتخابیه اش گفت: در جلسه خود با رئیس سازمان مناطق آزاد تجاری موضوع تبدیل شدن بندر لنگه به منطقه آزاد تجاری بررسی شد و مقرر شد استانداری هرمزگان مطالعات لازم را انجام دهد.  از طرفی دولت برنامه ویژه ای برای افزایش دوبرابری شمار مناطق آزاد کشور را دارد که اولویت بندی خاصی را نیز در این زمینه انجام داده است و ما نیز پیگیر هستیم تا با توجه به ظرفیت های استان هرمزگان این مهم تحقق پیدا کند.

وی گفت: بندر لنگه ظرفیت های لازم را برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری را دارد و رویکرد سازمان مناطق آزاد تجاری به این موضوع مثبت است.  بخصوص این که بندرلنگه فاصله اندکی تا منطقه آزاد کیش دارد و از سوی دیگر می تواند در غرب هرمزگان به کانون رشد و توسعه تبدیل شده و به جایگاه تاریخی خود در اقتصاد کشور نیز دست یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: تلاش خواهد شد در صورت موافقت با تبدیل بندر لنگه به منطقه آزاد تجاری، در این بندر صادرات در اولویت باشد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top