skip to Main Content

بستک و جناح در آستانه بحران و تنش آبی قرار دارند

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهری گفت: در حال حاضر شش شهر در استان به شدت با مشکل کمبود شدید آب مواجه هستند.

خادمی ۱۲۹۳

به گزارش پایگاه خبری بادگیر حسین خادمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهرها شامل بندرعباس، بندرخمیر، رویدر، جاسک، سیریک و قلعه قاضی می باشند.

خادمی بیان داشت: با توجه به کاهش منابع آب های زیرزمینی و همچنین کاهش نزولات جوی، هم اکنون هشت شهر نیز شامل شهرهای بیکا، زیارتعلی، فارغان، بستک و جناح، سردشت و گوهران، هشتبندی و گروک در آستانه بحران و تنش آبی قرار دارند.

وی تصریح کرد: هرمزگان با یک خشکسالی کم سابقه در ۴۰ سال گذشته رو به رو است که گذر از آن نیازمند یک عزم ملی و همگانی است.

مدیرعامل آبفا هرمزگان گفت: اگرچه مسوولان استان و وزارت نیرو توجه جدی به تامین آب شرب شهرهای هرمزگان دارند، اما بحران آنقدر جدی می باشد که موجب مشکلات بسیاری شده است.

خادمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آب مورد نیاز شهرهای استان معادل چهار مترمکعب بر ثانیه است که با وجود تلاش های به عمل آمده و به کارگیری تمام منابع آبی موجود و بازسازی چاه ها و کاهش تلفات فیزیکی، امکان تامین سه هزارو ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب فراهم شده و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم.

مدیرعامل آبفا هرمزگان تاکید کرد: این کمبود باید صرفه جویی و مدیریت مصرف آب جبران شود و در نتیجه ضروری است مشترکان فرهنگ صرفه جویی را جزء الزامات زندگی خود قرار دهند.

این مقام مسوول ابراز داشت: اگر هر فردی روزانه ۲۰ لیتر در مصرف آب صرفه جویی کند، می توانیم تابستان امسال را با کمترین چالش سپری و امکان بهره مندی از آب شرب را برای تمام شهروندان فراهم نماییم.

خادمی تجهیزات کاهنده مصرف را یکی از راههای صرفه جویی در مصرف آب عنوان کرد و گفت: استفاده از این تجهیزات روزانه ۲۰ لیتر صرفه جویی برای هر واحد مسکونی به دنبال دارد.

هم اکنون ۲۲۰ هزار مشترک تجاری و خانگی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هرمزگان قرار دارند

بیش از ۱۶ سال خشکسالی در هرمزگان موجب شده تا از ۱۶۸ حلقه چاه تامین کننده آب شرب شهرهای استان، ۵۸ حلقه چاه خشک و ۶۷ حلقه شور شود.

هم اکنون تنها ۴۳ حلقه چاه در هرمزگان در وضعیت قابل قبولی قرار دارند.

همچنین ذخیره سد استقلال میناب نیز که تامین کننده آب شرب بندرعباس و بندرخمیر می باشد نیز به رو اتمام بوده و در بحرانی ترین شرایط قرار دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top