skip to Main Content

وضعیت سرانه مطالعه در پارسیان رضایت بخش نیست

فرماندار پارسیان بر لزوم ارائه طرح‌های تشویقی مطالعه از سوی شهرداری‌ها تأکید کرد و گفت: متأسفانه سرانه مطالعه در پارسیان زنگ هشداری است که باید جدی گرفته شود.

خبرگزاری فارس: وضعیت سرانه مطالعه در پارسیان رضایت بخش نیست

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، محمد رادمهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان اظهار داشت: جامعه نیاز به ارتقای فرهنگ مطالعه دارد، به نوعی که همه می‌دانیم مطالعه نقش مهمی در رشد فرهنگی جامعه دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری به کتاب و کتاب‌خوانی اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، لذا توجه دولت در ارتقای سطح مطالعه بسیار اهمیت پیدا می‌کند، به همین منظور کتاب باید در سبد هزینه‌های خانوار دیده شود.

فرماندار پارسیان خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها به عنوان بخشی از تأمین‌کنندگان هزینه‌های کتابخانه‌ها باید وارد عرصه شوند و علاوه بر نیم درصد مصوبه قانونی زمینه ایجاد فضای مناسب در کتابخانه‌ها و ارائه طرح‌های تشویقی مطالعه فراهم کنند.

رادمهر گفت: در جامعه به همه چیز اهمیت داده می‌شود و برای به دست آوردن آن هزینه‌ها پرداخت می‌شود، اما تاکنون مشاهده نشده برای بالا بردن ضریب مطالعه در شهرستان اقدامی جدی صورت بگیرد یا مشوق‌هایی گذاشته شود.

این مقام مسئول در ادامه به برخی از مشوق‌هایی که می‌تواند مسیر مطالعه هر چه بیشتر در شهرستان رقم بزند اشاره کرد و افزود: دغدغه مطالعه باید به دغدغه‌ای عمومی تبدیل شود تا با فرهنگ‌سازی، فرزندان را از نشستن در کنار بازی‌های بی‌محتوای رایانه‌ای و تبلت‌هایی که اعصاب و روان کودکان را به هم می‌زند، فاصله بگیریم.

نماینده عالی دولت در پارسیان فرهنگ‌سازی از سنین پایین را یکی از راهکارهای مهم در بخش مطالعه دانست و اضافه کرد: باید فرهنگ مطالعه از دوران کودکستان در بچه‌ها به وجود بیاید تا زمینه حضور کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌ها فراهم شود.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top