skip to Main Content

کارفرمایان استفاده کننده از اتباع بیگانه غیرمجاز جریمه می شوند

سرپرست مدیریت روابط کار اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: کارفرمایانی که نسبت به جذب نیروی کار اتباع خارجی بی پروانه کار اقدام کنند به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه می شوند.

81674922-70020318

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از ایرنا وحیده شاهی در این خصوص اظهار کرد : بر اساس مصوبه شورای عالی کار مبنی بر تعیین حداقل دستمزد روزانه به مبلغ ۲۳۷ هزار و ۴۷۵ ریال در سال ۱۳۹۴، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی معادل یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۳۷۵ ریال تعیین شده است.

وی ادامه داد: در صورت تکرار تخلف این جریمه دو برابر می شود و در صورت خودداری کارفرمایان از پرداخت جریمه مقرر در این بند، به مراجع قضایی معرفی می شوند و همچنین بموجب ماده ۱۸۱ قانون کار، کارفرمایان متخلف علاوه بر جریمه نقدی به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰روز محکوم خواهند شد.

سرپرست مدیریت روابط کار اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان اضافه کرد: حسب ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول کار شوند مگر اینکه دارای ورود با حق کار مشخص بوده و دیگر آنکه مطابق قوانین وآئین نامه های مربوطه، پروانه کار دریافت کنند.

وی یادآور شد: این ممنوعیت به استناد بند(ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مبنی بر اعمال جریمه به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه در خصوص کارفرمایان متخلف که اقدام به استفاده از اتباع خارجی بدون مجوز کار می نمایند اعمال شده است.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top