skip to Main Content

برگزاری نمایشگاه نسخ قدیمی قرآن در مسجد جامع اهل سنت پارسیان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان از برگزاری نمایشگاه نسخ قدیمی قرآن‌ در مسجد جامع اهل سنت شهر پارسیان خبر داد.
خبرگزاری فارس: برگزاری نمایشگاه نسخ قدیمی قرآن در مسجد جامع اهل سنت پارسیان

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، محمود اسدی امروز در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان گفت: نمایشگاه قرآن‌های قدیمی روز جمعه از مصلای نماز جمعه شهرستان و با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار و جمعی از مسئولان فعالیت خود را آغاز کرد و در دومین ایستگاه میزبان مسجد جامع اهل سنت شهر پارسیان می‌باشد.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه با هدف آشنایی نسل جدید با بخشی از فرهنگ آموزش قرآن در دوران نه چندان دور برگزار می‌شود که انواع رسم‌الخط‌های کتابت قرآن به نمایش گذاشته شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان خاطر نشان کرد: در طول مدت دو روزه این نمایشگاه تا کنون استقبال خوبی صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم این روند را تا پایان ماه مبارک رمضان در دیگر مساجد شهرستان نیز ادامه دهیم.

اسدی افزود: از ساعات اولیه افتتاح نمایشگاه تاکنون چندین جلد دیگر قرآن قدیمی به نمایشگاه اهدا شده است که امیدواریم با اجرای طرح تعویض قرآن‌های فرسوده و چاپ قدیم با قرآن‌های جدید گنجینه خوبی از انواع قرآن‌های قدیمی در اختیار نسل آینده قرار بگیرد.

دبیر شورای فرهنگ و عمومی شهرستان تصریح کرد: از دهیاران و بخشداران شهرستان جهت ایجاد تسهیلات برای نمایش گذاشتن قرآن‌های قدیمی در مراکز بخش و روستاهای پر جمعیت استمداد می‌طلبیم و امیدواریم بتوانیم با مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها بر غنای این گنجینه اضافه کنیم.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top