skip to Main Content

رشد ۱۱درصدی صادرات غیر نفتی/ افزایش ۸۸درصدی درآمدهای وصولی و تضمینی

مدیرکل گمرک بندرلنگه ازرشد ۱۱ درصدی صادرات غیرنفتی و افزایش ۸۸ درصدی درآمدهای وصولی و تضمینی این گمرک در سه ماهه اول سال ۹۴در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۳ خبر داد.

شیبانی ۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرک بندرلنگه، صفر شیبانی عملکرد سه ماهه اول اداره کل گمرک بندرلنگه در سال ۹۴ اظهار داشت:

این اداره کل در رویه صادرات غیر نفتی در سه ماهه اول سال ۹۴ از لحاظ ارزشی ۷۷۱ میلیارد ریال را نشان می دهد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۳ که ارزشی در حدود ۶۹۶میلیارد ریال بوده است؛۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک بندرلنگه ادامه داد: براساس آماراستخراج شده عمده ترین کالاهای صادراتی از گمرک بندرلنگه به ترتیب گروه محصولات کشاورزی و غذایی شامل خشکبار، میوه و تره‌بار و گروه محصولات معدنی شامل گچ و نمک صنعتی به مقصد کشور امارات بوده است.

ایشان اضافه کردند: واردات قطعی از طریق این اداره کل، در مدت مذکوردر حدود ۳۰۷۵۱ تن بوده است که نسبت به زمان مشابه سال۹۳ و وزن ثبتی محصولات وارداتی از گمرک بندرلنگه به میزان ۴۸۸۱۸ از رشد منفی۳۷ درصدی برخوردار گشته است. در این رویه گمرکی به لحاظ ارزش در مدت زمان فوق ۲۸۶۳ میلیارد ریال کالا از طریق این اداره کل به کشور وارد گردیده است.

وی گفت: بیشترین اقلام کالای وارداتی به این گمرک نیز از کشورهای چین ، امارات ، هند ، کره، تایلند و مالزی وارد گردیده است که عمدتا کالاهایی چون خودرو، لوازم کامپیوترو لوازم خانگی، پارچه ، تخته‌چندلا، فیبر، حبوبات ، ادویه جات بوده است.

ایشان در پایان با بیان اینکه ارزش درآمدهای وصولی ناشی از واردات قطعی و تضمینی گمرک بندر لنگه درسه ماهه ‌سال ۹۴ بالغ بر ۱۱۸۲ میلیارد ریال شده است، گفت: این در حالیست که این رقم در زمان مشابه سال ۹۳ به حدود ۶۲۷ میلیارد ریال رسیده بود که در یک مقایسه، حاکی از رشدی بالغ بر ۸۸ درصد در این سه ماهه نسبت به زمان مشابه سال قبل است.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top