skip to Main Content

کتابت آیات ‌مربوطه به ماه رمضان در پارسیان/ جشنواره آئینی سنتی «گرگه‌شو» برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان گفت: در ماه مبارک رمضان‌جشنواره آئینی سنتی «گرگه شو» در روستای برکه دوکا و عمانی برگزار می‌شود‌.

خبرگزاری فارس: کتابت آیات ‌مربوطه به ماه رمضان در پارسیان/جشنواره آئینی سنتی «گرگه‌شو» برگزار می‌شود

به گزارشپایگاه خبری بادگیر، از پارسیان، محمود اسدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران برنامه‌های ماه مبارک رمضان این اداره را تشریح کرد و گفت: برنامه‌ها با رویکرد فرهنگ و هنر و استفاده از ظرفیت‌های بومی محلی برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه مردم پارسیان آداب و سنت‌های ویژه ماه رمضان دارند که این ماه فرصتی برای احیا و توسعه این سنت‌هاست، افزود: ‌در این ماه جشنواره آئینی سنتی «گرگه شو» در روستای برکه دوکا و عمانی برگزار می‌شود‌ که این اداره نیز با توزیع بسته‌های ویژه در این آئین مشارکت خواهد کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی پارسیان تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های شاخص‌ در این ماه جشنواره مولودی و نوری‌خوانی است که به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

رئیس ارشاد پارسیان با اشاره به اهمیت خوشنویسی در زیبانگاری قرآن کریم گفت: در نظر داریم در این ماه کتابت آیات مربوط به ماه رمضان را در شب‌های این ماه داشته باشیم که در این زمینه از ظرفیت خوشنویسان شهرستان استفاده خواهد شد.

اسدی در پایان برپایی نمایشگاه کتاب، نمایشگاه نسخه‌های قدیمی قرآن، دوره‌های آموزشی قرآن، شبهای شعر و داستان‌سرایی با موضوع قرآن و نهج‌البلاغه، تجلیل از خادمین قرآن، محافل انس با قرآن و جزء خوانی را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان شهرستان دانست و گفت: همدلی بین مردم و مسئولان در تولید برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار دارد و در این زمینه از مشارکت دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها و برخی ادارات فرهنگی استفاده خواهد شد.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top