skip to Main Content

تلف شدن ۹ رأس قوچ و میش در آب انبار منطقه کوهستانی لاورشیخ شهرستان بستک+ تصاویر

با توجه به خشکسالی، آتش سوزی در منطقه حفاظت شده گاوبست و نیاز مبرم حیوانات به آب خوردن هر از گاهی شاهد سقوط حیوانات نادر در آب‌انبارهای شهرستان بستک هستیم.

قوچ

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، سالار حسینی رئیس محیط زیست این شهرستان با اعلام این خبر گفت: این واقعه روز گذشته در ارتفاعات روستای لاورشیخ از توابع بستک اتفاق افتاده که در آن یک رأس قوچ، چهار رأس میش و چهار رأس بره در آب‌انبار سقوط کرده و تلف شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: این حیوانات برای تأمین آب شرب به آب‌انبار پناه آورده بودند که متأسفانه با سقوط در آن قدرت خروج نداشته‌اند.

رئیس محیط زیست شهرستان بستک گفت: تلف شدن این حیوانات نگون‌بخت، که برای یافتن آب و رفع تشنگی به این سرنوشت دچار شدند، توسط همیاران افتخاری محیط زیست شهرستان بستک گزارش شده است.

سالار حسینی اضافه کرد: پس از اطلاع از موضوع با مراجعه به محل سقوط حیوانات و تایید این موضوع علت تلف شدن آن ها را تاثیر خشکسالی و کم بارشی بر مراتع منطقه و هجوم آنها به سمت مناطق مسکونی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه، منطقه فوق الذکر جزء مناطق کم آب و حتی خشک شهرستان بوده اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های سنوات اخیر، به خصوص سال جاری، نیاز  مبرم به ساخت آبشخور و تأمین آب مورد نیاز حیات وحش در این مناطق ضروری است.

به گزارش بادگیر، شهرستان بستک با داشتن مناطق کوهستانی و گردشگری یکی از مناطق حفاظت شده استان محسوب می‌شود، که متأسفانه  اوایل ماه جاری به خاطر منفعت طلبی برخی شاهد وقوع آتش‌سوزی در ارتفاعات کوه گاوبست این شهرستان و کوچ حیوانات این منطقه به سمت شهر و کوهستان های اطراف هستیم.

3

1 2

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top