skip to Main Content

رونمایی از یکی دیگر از بهانه‌های ضعف/ زیبا کلام: ناهماهنگی مجلس با دولت باعث عدم تحقق وعده‌های دولت شده است!!!/ ما نباید به حماس و حزب الله موشک و راکت می‌دادیم

گردهمایی که بزرگ خوانده می‌شد و از مدتها در فضای مجازی مردم را به حضور در آن دعوت می‌کردند اما انگار مورد استقبال قرار نگرفت تا جایی که تعداد معدودی در آن حضور یافتند و این نشست به تبلیغات انتخاباتی طیف اصلاح طلبان تبدیل شد.

IMG_5031

به گزارش پایگاه خبری بادگیر از بستک، دکتر صادق زیبا کلام استاد دانشگاه تهران به عنوان سخنران ویژه و میهمان جلسه، عدم تحقق وعده‌های رئیس جمهور را ناهماهنگی مجلس با اندیشه‌های دولت دانست و گفت: وقتی دولت تغییر کرد مردم می‌خواهند مسئولین تغییر کنند، استاندارها تغییر کنند، فرماندار تغییر کند، اما با دخالت مجلس حتی در موارد جزئی، مانع این تغییرات شد و یک شخصیت اصولگرا را به عنوان وزیر کشور بر رئیس جمهور تحمیل کرد و این وزیر نیز بدون اجازه نمایندگان آب نمی‌خورد.

زیبا کلام بدون اشاره به این مطلب که دکتر عارف نماینده اصلاح طلبان بود و به دلیل مقبولیت پایین در بین مردم از کارزار انتخاباتی ریست جمهوری کنار کشید گفت: انتخاب دکتر حسن روحانی در ۲۴ خرداد ۹۲ به معنای گفتن نه مردم به سیاست‌های دولت قبل و بدلیل عدم رضایت مردم از سیاست‌های هشت ساله دولت احمدی نژاد بود.

وی افزود: در انتخابات ۹۲ از همه طیف‌های سیاسی حضور داشتند که نماینده طیف دولت آقای جلیلی بود که ۴ میلیون رای آورد و نماینده مخالف جریان دولت آقای روحانی بود که ۱۸ میلیون رای مردم را نصیب خود کرد لذا این به آن معناست که ۱۸ میلیون نفر سیاست‌های دولت قبل را قبول نداشتند و فقط ۴ میلیون نفر موافق جریان فکری دولت بودند.

استاد دانشگاه تهران بیان کرد: از روز بعد از انتخابات یعنی ۲۵ خرداد ۹۲ ما باید شاهد سیاست های جدیدی می‌شدیم که این امر تحقق پیدا نکرد، دولت می‌خواست شرایط امنیتی دانشگاه‌ها را که حاصل حوادث سال ۸۸ بود و منجر به اخراج، تعلیق و ستاره‌دار شدن تعداد زیادی از دانشجویان شده بود را تغییر دهد اما مجلس با عدم رای به وزیر پیشنهادی دولت در چند نوبت و استیضاح آقای دکتر فرجی دانا در انجام این امر اخلال بوجود آورد.

زیبا کلام بدون اشاره به حمایت‌های مردمی از سیاست‌های هسته‌ای کشور و ارجاع پرونده هسته‌ای ایران در دوران اصلاحات به شورای امنیت در اظهار نظری عجیب گفت: مردم نمی‌خواهند سیاست‌های هسته‌ای دولت قبل ادامه پیدا کند، پرونده هسته‌ای ایران در سال ۸۲ با لو دادن اطلاعات آن بوسیله منافقین شروع شد که این موضوع در دو سال آخر دولت خاتمی بود، دولت اصلاحات به گونه‌ای بحران را پیش برد که در موضوع هسته‌ای دنیا در مقابل ما قرار نگیرد، اما با روی کار آمدن احمدی نژاد در سال ۸۴ پرونده ایران از شورای حکام به شورای امنیت انتقال یافت که برای ما مشکلات عرضه، صادرات نفت و تحریم ها را بوجود آورد.

وی بدون اشاره به آغاز تحریم‌های هسته‌ای از دوران خاتمی و ضمن انتقاد از رسانه‌ها گفت : از سال ۸۴ تا ۹۲ یک سایت، روزنامه و… از سیاست‌های هسته‌ای انتقاد نکرد و یک نفر از آقای جلیلی نپرسید در این پنج سال مذاکره جز تحریم‌های بیشتر چه چیزی نصیب کشور شده است .
این استاد دانشگاه تهرن در اظهار نظری قابل تأمل گفت: دولت قبل عوام فریبی بزرگی در کشور بوجود آوردند و گفتند که علت مخالف غربی ها با برنامه هسته‌ای ما اینست که ما می خواهیم مستقل باشیم و دانش هسته‌ای دروازه پیشرفت ما خواهد بود اما غربی ها نمی توانند چنین چیزی را بپذیرند در حالی که اینگونه نبود.

دکتر زیباکلام در اظهار نظری منفعلانه و بدون اشاره به بیانات امام راحل مبنی بر اینکه اسرائیل باید نابود شود اظهار داشت: علت مخالفت غربی ها به این دلیل است که ما تنها کشوری هستیم که گفتیم یک کشور دیگر را نابود خواهیم کرد، ما نباید چنین اظهار نظری می‌کردیم، ما به صحبت هم اکتفا نکردیم و برای نابودی اسرائیل به حماس و حزب الله موشک و راکت دادیم که نباید این کار را میکردیم.

زیبا کلام گفت: هر کس اورانیوم ۳ درصد را غنی سازی کند می تواند بمب اتم بسازد به همین دلیل در مورد ما نگرانی وجود دارد و گرنه برزیل و هند و پاکستان هم انرژی هسته ای دارند و با آنها مخالفتی نمی شود.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به نبرد بزرگ اصولگرایان و اصلاح طلبان در اسفند سال جاری گفت: اصولگرایان طوری وانمود می‌کنند که انگار با آقای احمدی نژاد هیچ ارتباطی از گذشته تا حال نداشته‌اند در حالی که با حمایت آنها احمدی نژاد رئیس جمهور شد و آنها هنوز در مجلس وجود دارند و نبرد بزرگتر بین اصولگرایان و اصلاح طلبان در اسفند ماه اتفاق خواهد افتاد.

وی در اظهار نظری عجیب گفت: دلیل اینکه اصولگراها نمی‌خواهند فتنه سال ۸۸ فراموش شود برای این است که می‌خواهند نامزدهای اصلاح طلبان را با بهانه فتنه رد صلاحیت کنند.

زیباکلام با القاء شبه رد صلاحیت اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس گفت: ما تمام توانمان را بکار خواهیم برد تا نگذاریم شورای نگهبان افرادی که ما می‌خواهیم وارد انتخابات شوند را رد صلاحیت کنند.

وی بدون اشاره به این موضوع که طیف اصلاح طلب قصد وارد کردن چه مهره‌هایی را در انتخابات مجلس دارد که از رد صلاحیت آنان می ترسد گفت: قانون شورای نگهبان را محدود کرده است و این شورا باید طبق قانون رد صلاحیت کند.

وی بدون در نظر گرفتن علت تشکیل این گردهمایی در پایان هدف از این گردهمایی را دو چیز عنوان کرد: اول اینکه از شورای نگهبان بخواهیم مطابق قانون عمل کند و دوم اینکه اتحاد اصلاح طلبان و اینکه اصلاح طلبان باید از دادن چند لیست پرهیز کنند .

یادآور می‌شود؛ این همایش که با عنوان تحلیل عملکرد دو ساله دولت تدبیر و امید در آستانه سالگرد انتخابات ۲۴ نامگذاری شده بود اما در عمل کاملا رنگ و بوی انتخابات به خود گرفت به گونه‌ای که در ابتدای برنامه مجری به روشنی دلیل اصلی تشکیل این گردهمایی را انتخابات آتی مجلس عنوان کرد.

منبع: پایگاه خبری جهانگیریه

دیدگاه

  1. این همایش از چند جهت قابل تامل است.
    ۱.دستاورد دولت بیان شده یا عده ای با گرفتن این مجوز، متینگ انتخاباتی به راه انداخته اند و در جامعه ای که بیشتر مردم از جریان اصلاح طلب حمایت میکنند بعضی میخواهند به نام خود تمام کنند در حالیکه مردم از این گروه به اصطلاح اصلاح طلب روی گردانیده اند و در جامعه جایگاهی ندارند و میخواهند با ساز و دهل خود را به مردم نشان دهند در صورتیکه مردم شما را قبلا دیده اند.
    ۲.شهر کوچکی مثل بستک چه لزومی دارد که با این ندانم کاری عده ای اندک اتش سیاسی شعله ور میکنند و فضارا ملتهب
    ۳.یاداوری اجرای قانون به شورای نگهبان نکته بسیارجالبی است!
    ۴.از یکطرف عنوان میشود مسئولین و مدیران به نفع یا علیه هیچ کاندیدی تبلیغ نکنند و حتی نماینده را همراهی نکنند و از طرفی مسئولین ارشد………….
    ۵.مجلس با دولت همراه نیست و یادولت با مجلس (قوه مجریه مگرقوه قانونگذاری است) مگر نمایندگان مجلس، از هر طیف و جناحی که باشند نمایندگان مردم نیستند یا خود شال و کلاه کرده اند و حضور یافته اند؟!!!!
    ۶.هر چند آراء اصولگرایان بین خودشان تقسیم شد و این هم، نه، به احمدی نژاد نبود چون احمدی نژاد که نبود، آری به روحانی بود و در ثانی ۴میلیون هم کم نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top