skip to Main Content

آب فضای سبز شهر بستک از آب شرب جدا شد

شهردار بستک از پایان طرح جداسازی آب شرب از آب فضای سبز شهر بستک خبر داد.
IMG_0095

به گزارش بادگیر، محمد جلالی از پایان طرح جداسازی آب شرب این شهر از آب فضای سبز خبر داد و گفت: شهرداری بستک برای نخستین بار این طرح را در استان اجرایی کرده و در حال حاضر فضای سبز شهر بستک از آب شرب جدا شده است.

 شهردار بستک افزود: در حال حاضر از پساب فاضلاب چاه‌های جذبی شهر برای آبیاری فضای سبز استفاه می‌کنیم که این کار با حفر پنج حلقه چاه و تجهیز آن صورت می‌گیرد.

 جلالی یکی از دلایل این قدام را کاهش سفره‌های زیر زمینی تأمین آب شرب شهرستان در منطقه لاورمیستان عنوان کرد و افزود: با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر علی‌رغم کف شکنی‌های مکرری که در منطقه لاورمیستان صورت گرفته است تأمین آب شهرستان همواره با مشکلاتی روبرو بوده که از جمله آنها می‌توان به قطعی مکرر آب به خصوص در فصل تابستان اشاره کرد، لذا اجرای این طرح می‌تواند به افزایش میزان آب شرب شهروندان بستکی کمک کند.

 شهردار بستک هزینه استفاده از آب شرب جهت آبیاری فضای سبز را بسیار گران دانست و گفت: تاکنون برای اجرای طرح جدا سازی ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد که این مبلغ برای حفر، تجهیز چاه‌ها و لوله‌گذاری هزینه شده است و با اندک هزینه نگهداری ماهیانه، استفاده از این شیوه را توجیه پذیر کرده است.

 جلالی استفاده از این شیوه آبیاری در جهت ایجاد فضاهای سبز جدید توجیه پذیر دانست و گفت: با توجه به برداشت اندکی که از پساب‌های شهر بستک صورت می‌گیرد می‌توان طرح کمربند سبز شهرستان را با اطمینان خاطر از تامین آب اجرا کرد.

 شهر بستک مرکز شهرستانی با همین نام واقع در شمال غرب مرکز هرمزگان است.

 این شهر در میان کوه‌ها واقع شده و از شمال و غرب با شهرستان‌های جنوبی استان فارس مجاور است.

 منطقه شمال غرب و جنوب فارس به دلیل وجود گنبدهای نمکی و عدم ریزش کافی باران، از مناطق گرم و خشک و کم آب کشور محسوب می‌شوند.

 در این مناطق از قدیم تاکنون برای تامین آب شرب از آب‌انبارهایی که به وسیله باران‌های فصلی پر می‌شود، استفاده می‌کنند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top